English

اشیاء تاریخی ایرانی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک اهدا شد

شهروند دانمارکی در اقدامی ارزشمند تعدادی از اشیاء و اقلام باستانی واجد ارزش تاریخی و فرهنگی متعلق به ایران باستان که در سالیان دور توسط اجداد وی به دانمارک منتقل و در مجموعه خانوادگی نگهداری می‌شد را به سفارت ایران در کپنهاگ تحویل داد.

اشیاء تاریخی ایرانی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک اهدا شد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس گزارش سفارت ایران در دانمارک ، شهروند دانمارکی با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران خود را علاقمند به تاریخ و فرهنگ ایران معرفی کرده و با اهداء اشیا بیان داشت: این اشیاء متعلق به مادربزرگ وی بوده است که به همراه خانواده خویش طی سالهای دهه ۱۹۶۰ برای مدتی در ایران زندگی می‌کردند و بعدها در وصیت خود ذکر کرده که این اشیاء متعلق به مردم ایران و سرزمین فارس بوده و می‌بایست به خاستگاه اصلی بازگردانده شوند. وی از سفارت کشورمان درخواست نمود اشیاء تاریخی مزبور به سرزمین و مردم ایران بازگردانده شود.

خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک ضمن تشکر و قدردانی از اقدام ارزشمند این شهروند دانمارکی که حاکی از علاقمندی جامعه دانمارک به تاریخ و فرهنگ ایران است، بیان داشت: اشیاء و آثار تاریخی، بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی هر کشوری است که بازگرداندن آنها خود نوعی احترام به مردم، فرهنگ و تاریخ آن کشور تلقی می‌شود.

سفیر کشورمان همچنین افزود: سرزمین ایران، مهد تمدن‌ بزرگ و دیرین دنیا است که حفظ آثار ارزشمند برجای مانده آن که شاهدی بر شکوه و عظمت این تمدن است، از اهمیت برخوردار است.

اشیاء مذکور شامل ۲۸ قطعه فلزی اعم از پیکان و سرنیزه، گردن آویز، جسم برنده، النگو، سوزن، و اجسام فلزی کوچک به شکل حیوانات است که قرار است با هماهنگی وزارت امورخارجه ضمن انتقال به داخل کشور برای کارشناسی و نگهداری به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه