English

سفارت ایران اهانت به نمادهای ملی و مذهبی در کپنهاگ را محکوم نمود

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با اعلام این که تداوم اقدامات اهانت آمیز علیه کتب دینی و نمادهای ملی در کپنهاگ را قویا محکوم می‌نماییم.

سفارت ایران اهانت به نمادهای ملی و مذهبی در کپنهاگ را محکوم نمود

به گزارش خبرگزاری موج، در این بیانیه تصریح شده است: اینگونه اقدامات توسط افراط گرایان و با اهداف و انگیزه‌های فتنه‌انگیزانه طراحی و اجرا می‌شود و تداوم آن و عدم برخورد قاطع و بازدارنده و پیگرد قضایی اهانت کنندگان، می‌تواند به ایجاد نفرت و خشونت میان مردم، ادیان و فرهنگ‌ها منجر شود.

سفارت کشورمان تاکید کرد: آزادی بیان، یک اصل بنیادین حقوق بشر بوده و نباید مستمسکی برای توهین به ادیان، کتب آسمانی و یا نمادها و ارزش‌های ملی ملت‌ها قرار گیرد.

این بیانیه در پی آن صدر شد که گروه‌های ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست‌افراطی در دانمارک طی هفته‌های اخیر، اقدام به هتک حرمت کتب مقدس ادیان ابراهیمی و نمادهای ملی کشورمان کرده‌اند.

جمعه هفته پیش اعضای گروه «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند. هم زمان گروه دیگری اقدام به هتک حرمت نمادهای ملی ایرانی کردند.

شنبه گذشته سفیر دانمارک به وزارت امور خارجه احضار شد. در این جلسه، مدیرکل غرب اروپا ضمن محکومیت هرگونه تعرض به مقدسات اسلامی در هر کجای جهان، تصریح کرد: کتاب سوزی در اروپا یادآور فضای تیره و تار دوران جهالت و قرون وسطا است که به نوبه خود بزرگترین تهدید برای آزادی فکر و اندیشه در غرب است.

سفیر دانمارک با ابراز تأسف از جسارت صورت گرفته به نمادهای ملی و مذهبی، تصریح کرد: دولت دانمارک خود را از این تحریکات شرم‌آور که هدفی جز ایجاد تفرقه ندارد، جدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه