English

ثبت‌نام در دوره پسا دکتری تحقیقات بنیادی از فردا آغاز خواهد شد

فراخوان مشترک دبیرخانه شورای عالی «عتف» و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای حمایت از دوره‌های پسادکتری(تحقیقات بنیادی) منتشر شد.

ثبت‌نام در دوره پسا دکتری تحقیقات بنیادی از فردا آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، پس از تصویب طرح ملی جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری در بیست و هشتمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ، آیین‌نامه جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تدوین و در کمیسیون دائمی شورا تصویب و ابلاغ شد.

در این آیین‌نامه، چهار نوع دوره پسادکتری پیش‌بینی شده است که متقاضیان متناسب با نیاز و علاقه‌مندی خود می‌توانند دوره پسادکتری را در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی یا واحدهای صنعتی و مراکز فناوری واجد شرایط بگذرانند. انواع دوره پسادکتری شامل «تحقیقات بنیادی»، «تحقیقات کاربردی»، «فناوری» و «صنعتی» می‌شود. متقاضیان دوره پسادکترا صرفا می‌توانند برای یکی از انواع پسادکترا مندرج در آیین‌نامه اقدام کنند و امکان ارسال هم‌زمان در انواع مختلف پسا وجود ندارد.

به‌منظور تقویت همکاری‌ها و نیز استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور، اجرای دوره پسادکتری نوع تحقیقاتی بنیادی موضوع بند ۳-۱ از ماده ۳ آیین‌نامه جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری، به‌صورت مشترک بین دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران انجام می‌گیرد.

متقاضیان دوره پسادکتری تحقیقات بنیادی، می‌توانند با مراجعه به سامانه پسادکتری شورای عالی عتف (بخش قوانین و آیین‌نامه‌ها)، ابتدا آیین‌نامه جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را مطالعه کرده و در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین‌نامه، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرایند درخواست و ارسال مدارک و مستندات لازم، درخواست خود را ارسال نهایی کنند.

بازه زمانی فراخوان از ۲۴ تیر تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ بوده و درخواست‌هایی که در مدت ارسال نهایی نشوند، ورودشان در فرایند بررسی امکان‌پذیر نیست.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، متقاضیان دوره پسادکتری تحقیقات بنیادی باید دارای مدرک دکتری تخصصی (PhD) از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دارای مقالات علمی - پژوهشی منتشر شده در نشریات معتبر باشند. همچنین نباید بیش از چهار سال از تاریخ فارغ‌التحصیلی دوره دکتری آنها گذشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه