English

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

سفیران رفت و آمد محققان ایرانی خارج از کشور را تسهیل نمایند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور عنوان کرد: اولین انتظار من از سفیران جمهوری اسلامی ایران این است که رفت و آمد محققان ایرانی و خارج از کشور را تسهیل کنند.

سفیران رفت و آمد محققان ایرانی خارج از کشور را تسهیل نمایند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی زلفی گل در نشست سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور که با حضور وزرای امور خارجه و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: بسیاری از محققان برجسته‌ ایرانی که در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دنیا مشغول فعالیت هستند، تمایل دارند به وطن خود خدمت کنند؛ بنابراین باید تلاش کنیم راه‌های ارتباطی دانشمندان ایرانی مقیم خارج، با کشور حفظ و تقویت شود.

وزیر علوم با بیان اینکه دیپلماسی ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی دارد، گفت: دیپلماسی علمی در عین اینکه بسیار کم‌خرج است، منافع و مزایای زیادی برای کشور دارد. مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم آمادگی دارد تا برای گسترش دیپلماسی علمی ایران در دنیا با سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور همکاری کند.

دیپلماسی علمی روابط ملت‌ها و دولت‌ها را محکم تر می‌کند و از مرزهایی که محل رفت و آمد دانشمندان و بازرگانان است، سرباز عبور نمی کند.

وزیر علوم با اشاره به رتبه ۱۵ ایران در دنیا و اول در منطقه از نظر تولید علم اظهار داشت: دانشمندان ایرانی در دنیا شناخته شده هستند و ۳۵ درصد مقالات علمی محققان ایرانی با همکاری محققان بین المللی منتشر شده است که نشان می دهد ظرفیت توسعه دیپلماسی علمی برای ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اجلاس وزرای علوم کشورهای همسو، مسلمان و همسایه در آبان ماه جاری توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار می شود، از سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور خواست تا در برگزاری این اجلاس و دعوت از میهمانان خارجی وزارت علوم را یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه