English

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

مدرسه را برای تربیت نجات دهید

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشستی صمیمانه با مدیران مختلف مدارس شهر تهران گفت: مدرسه را برای تربیت، نجات دهید. به کمک شما به دغدغه والدین مبنی بر مشکلات پیدا کردن مدرسه مناسب پایان می‌دهیم.

مدرسه را برای تربیت نجات دهید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، رضا مراد صحرایی در نشستی صمیمانه با مدیران مدارس شهر تهران که در آستانه هفته معلم  و در تارلار فرهنگ برگزار شد، بیان داشت:

یکی از راهبردهای اساسی ما بازگشت به جایگاه سترگ مدرسه به عنوان کانون اصلی تربیت است. راهبرد دوم عدالت است.

وی در این مراسم با مرور خاطرات دوران معلمی خود در سال ۱۳۷۰، گفت: مدیران مدارس هستنند که مدیران آینده کشور را تربیت خواهند کرد. درس مدیریت را باید از مدیر مدرسه آموخت.

صحرایی در ادامه بیان داشت: مدیران مدارس کارهایی می‌کنند که برخی مدیران با همه امکاناتی که در اختیار دارند نمی‌توانند انجام دهند. مدیر مدرسه رکن رکین تربیت است و اگر سندتحول اجرا نشده به این دلیل است که سند را به دست مدیر مدرسه نداده‌ایم، به دست وزیر داده‌ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیر مدرسه راهبر تحول است، تصریح کرد: در دوره جدید، مدیریت آموزش و پرورش، مدیریت از پنجره مدرسه است. هرکس می‌خواهد آینده ایران را ببیند باید مدارس را ببیند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با نسلی مواجه هستیم که آنها را به درستی درک نمی‌کنیم، خاطر نشان کرد: باید با این نسل آنگونه که هستند روبه رو شویم، نه آنگونه که خودمان می‌خواهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف سندتحول بنیادین، خانواده شریک راهبردی ما برای تربیت نسل آینده است، گفت: اگر می‌خواهیم آینده خوبی را ترسیم کنیم یک مقدمه اجتناب ناپذیر دارد و آن، نجات مدرسه است. مدرسه نقطه اصلی تربیت است و روز به روز نقشش در جوامع مختلف کمرنگ‌تر می‌شود. اما فناوری های جدید هیچگاه جای مدرسه و معلم را نمی‌گیرند.

همچنین در ادامه افزود: تربیت معلم باید با نگاه به آینده یپش برود. خانواده، معلم و نظام آموزشی سه ضلع پیشرفت هستند. سندتحول بنیادین منشور خدمت ماست و به سند جدیدی نیاز نداریم. مدرسه، محل اجرای سندتحول بنیادین و مجری آن معلم و مدیر مدرسه هستند. سندتحول فی ذاته مشکلی ندارد، اشکال در بخش اجراست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف سندتحول بنیادین، خانواده شریک راهبردی ما برای تربیت نسل آینده است، گفت: اگر می‌خواهیم آینده خوبی را ترسیم کنیم یک مقدمه اجتناب ناپذیر دارد و آن، نجات مدرسه است. مدرسه نقطه اصلی تربیت است و روز به روز نقشش در جوامع مختلف کمرنگ‌تر می‌شود. اما فناوری های جدید هیچگاه جای مدرسه و معلم را نمی‌گیرند.

وی در خصوص کنکور اختصاصی تربیت معلم نیز گفت: سال آینده برای نخستین بار شیوه معلم ۲ مدرکی با دانشگاه‌های برتر ایران اجرا می‌شود و از سال آینده برای دانش‌آموزان ممتاز در فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی پرورشی، ورزشی و آموزشی که استعداد معلمی دارند، امکان جذب داریم که می‌توانید معرفی کنید تا معلم شوند؛ در این راستا آیین‌نامه جذب استعدادهای برتر دانش‌آموزان را ابلاغ می‌کنیم. همچنین از سال آینده پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان با چند مدرسه به صورت اشتراکی فعالیت می‌کنند و مدارس کارورزی ایجاد می‌کنیم. 

صحرایی خطاب به مدیران مدارس گفت: مدرسه را برای تربیت، نجات دهید. یکی از راهبردهای اساسی ما بازگشت به جایگاه سترگ مدرسه به عنوان کانون اصلی تربیت است. راهبرد دوم عدالت است. به کمک شما به دغدغه والدین مبنی بر اینکه «فرزندم را به کدام مدرسه بفرستم؟» پایان خواهیم داد.

به گفته وی، هرمدرسه باید یک مهارت سرا باشد. دانش آموزان باید هر سال مهارتی بیاموزند و معلمان باید برای‌ آموزش، خودشان هم ماهر باشند و تحت آموزش قرار بگیرند.

صحرایی از مدیران مدارس خواست تا وزرا را سر کلاس بچه‌های خود بیاورید و در جریان امور آموزش و پرورش قرار بگیرند.

سرپرست آموزش و پرورش رتبه‌بندی معلمان را بسیار مهم دانست و گفت؛ مهم‌ترین اقدام آموزش و پرورش و ضامن کیفیت  نظام تعلیم و تربیت است و اگر مدیر مدرسه به عنوان بازیگر فعال دیده می‌شد اکنون وضعیت این نبود. در حال حاضر یک جمعیت ۴۵ هزار نفر، جمعیت ۳۵ هزار نفر و جمعیت ۲۷ هزار نفری مشکل در رتبه‌بندی دارند که تا پایان اردیبهشت باید تعیین تکلیف شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه