English

رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرگزاری موج خبر داد؛

پیش بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری از آلودگی هوا ناشی از سوخت

رئیس سازمان محیط زیست گفت:سال گذشته از وزیر نفت خواستیم که برای سال ۱۴۰۲ اعتبارات لازم برای کیفی سوخت در نظر بگیرد بر همین مبنا ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کیفی سازی و بهینه سازی سوخت پیش بینی شده است.

پیش بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری از آلودگی هوا ناشی از سوخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سال گذشته موضوع آلودگی هوا به یک بحران جدی تبدیل شد، به طوری که در ۶ ماهه پاییز و زمستان کمتر روزی بود که هوا وضعیت سالم داشته باشد و همیشه حداقل برای گروه های حساس را داشت.

رییس سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در سال گذشته به موضوع آلودگی هوا به شدت ورود کرده بودیم، گفت: سال گذشته از وزیر نفت خواستیم که برای سال ۱۴۰۲ اعتبارات لازم برای کیفی سوخت در نظر بگیرد بر همین مبنا ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کیفی سازی و بهینه سازی سوخت پیش بینی شده است.

 

بیشتر بخوانید:

آسیب جدی آلودگی هوا از سر تا نوک انگشتان پا!/ در روزهای آلوده چه بخوریم؟

مازوت‌سوزی، سوخت بی‌کیفیت یا تردد بیش از حد؟/ آیا آلودگی هوا، پتانسیل پاسخگوکردن دستگاه‌های مسئول را دارد؟

افت تحصیلی دانش آموزان زیر سایه مازوت سوزی آقایان

سوخت مازوت چیست و چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

 

علی سلاجقه با بیان اینکه در حال حاضر نیروگاه های کشور پایه گازسوز هستند و استفاده از مازوت هم نیروگاه ها را با چالش مواجه می کند، تصریح کرد:  امیدواریم که گاز مورد نیاز نیروگاه ها تامین شود تا مشکل آلودگی ناشی از مصرف مازوت نداشته باشیم.

در شرایط کنونی خبرها حکایت از این دارد که مصرف سوخت در فصل تابستان به دلیل استفاده از کولرهای گازی و... با چالش مواجه می شود و همین مسأله باعث کاهش تزریق گاز به نیروگاه ها و صنایع می شود به همین دلیل بار دیگر شاهد افزایش مصرف مازوت خواهیم بود مگر اینکه اعتبار لازم برای کیفی سازی سوخت توسط دولت و وزارت نفت تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه