English

رئیس سازمان ثبت:

تحقق کامل حدنگاری در گرو صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده است

رئیس سازمان ثبت گفت: برای حدنگاری ۱۰۰ درصدی چاره‌ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده وجود ندارد و باید با این اقدام از خرد شدن بیشتر و تعرض به این اراضی جلوگیری کرد.

تحقق کامل حدنگاری در گرو صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده است

به گزارش خبرگزاری موج، آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان فارس در سال جاری با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری و استاندار فارس با موضوع رفع موانع و پیشبرد حدنگاری استان برگزار شد.

حسن بابایی در این جلسه با تصریح بر اینکه برای حدنگاری ۱۰۰ درصدی چاره‌ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده وجود ندارد و باید با این اقدام از خرد شدن بیشتر و تعرض به این اراضی جلوگیری کرد گفت: در استانی مانند فارس با پهنه ۹۸۷ هکتاری اراضی زراعی، در صورت اتمام حدنگاری آن، انقلاب بزرگی در حفظ و مدیریت زمین آن صورت می‌گیرد که البته با وجود پتانسیل‌های این استان امکان پذیر است.

رئیس سازمان ثبت اسناد با بیان اینکه حدنگاری موضوعی فرا قوه‌ای است، تاکید کرد: نمی‌شود تنها قوه قضائیه پای کار بیاید و دستگاه‌های اجرایی با ما همراهی نکنند و انتظار داشته باشیم که حدنگاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به حل و فصل ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی با دخالت مقامات قضایی در دو ماه گذشته گفت: قانون جامع حدنگار در سال ۱۳۹۳ تصویب و مقرر شد که در بازه زمانی ۵ ساله تمام اراضی در لایه‌های مختلف حدنگاری شوند، اما بنا به دلایل مختلف از جمله نبود اعتبارات و عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها این مهم عملیاتی نشد، اما امروز با تأکیدات رهبر معظم انقلاب بویژه در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه،‌های رئیس قوه قضائیه و مصوبات مؤثر کمیسیون اصل ۹۰ در واگذاری تولیت و اعتبارات حدنگاری به سازمان ثبت، با اقدامات جهادی به سمت تحقق کامل اهداف در حرکت هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه