English

با افتتاح دادگستری ابوموسی صورت گرفت؛

استقرار دستگاه قضایی در جنوبی‌ترین جزیره ایران/ ارائه خدمت رسانی به مردم با حذف فاصله ۲۲۲ کیلومتری

ساختمان دادگستری جزیره ابوموسی طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افتتاح و راه اندازی شد.

استقرار دستگاه قضایی در جنوبی‌ترین جزیره ایران/ ارائه خدمت رسانی به مردم با حذف فاصله ۲۲۲ کیلومتری

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، ساختمان دادگستری جزیره ابوموسی طی مراسمی با حضور مهندس فروزان مهر معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افتتاح و راه اندازی شد.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دادگستری جزیره ابوموسی اظهار کرد: با تکمیل مراحل احداث، راه اندازی و تجهیز ساختمان دادگستری ابوموسی، پس از سالیان متمادی، دستگاه قضایی در این جزیره مستقر شد.

این مقام قضایی در استان هرمزگان با اعلام اینکه استقرار دستگاه قضایی در جزیره ابوموسی طی سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان مورد تأکید بوده است، گفت: ساختمان دادگستری شهرستان ابوموسی در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با ۷۹۰ متر زیربنا در کوتاهترین زمان ممکن احداث و راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این مردم جزیره ابوموسی باید برای دسترسی به نزدیک‌ترین مرجع قضایی فاصله ۲۲۲ کیلومتری تا بندرعباس را ساعت‌ها و پس از عبور از دریا طی می‌کردند که این مشکل با تدبیر رئیس دستگاه قضا در راه اندازی دادگستری این شهرستان برای همیشه مرتفع شد.

وی یادآور شد: رئیس این حوزه قضایی در این جزیره مستقر و همراه با سایر همکاران قضایی به خدمت رسانی به مردم شریف و شهیدپرور جزیره ابوموسی و مرزداران خلیج همیشگی فارس به خدمات رسانی می‌پردازد.

گفتنی است، ابوموسی جزیره‌ای در جنوب خلیج‌فارس و یکی از جزایر سه‌گانه ایران است و علاوه بر اهمیت سوق الجیشی، فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ در تنگه استراتژیک هرمز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه