English

توسط آیت الله رییسی تفویض شد؛

ابلاغ عضویت نمایندگان قوه قضاییه در نهادهای شبه قضایی سطح استان

بخشنامه تفویض اختیار به روسای کل دادگستری استان‌های کشور مبنی بر صدور ابلاغ عضویت نمایندگان قوه قضاییه در کلیه نهادهای شبه قضایی سطح استان شد.

ابلاغ عضویت نمایندگان قوه قضاییه در نهادهای شبه قضایی سطح استان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، بخشنامه تفویض اختیار به روسای کل دادگستری استان‌های کشور مبنی بر صدور ابلاغ عضویت نمایندگان قوه قضاییه در کلیه نهادهای شبه قضایی سطح استان از سوی آیت الله رئیسی ، رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

متن بخشنامه به شرح ذیل است:

روسای کل دادگستری استان‎های سراسر کشور

به منظور تسریع در صدور ابلاغ عضویت نمایندگان قوه قضاییه در کلیه نهاد‌های شبه قضایی از جمله کمیسیون‌ها، هیأت‌ها، شورا‌ها و دادگاه‌های انتظامی که در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و با تصویب نامه هیئت وزیران تشکیل می‌گردند و ضرورت دارد یک نفر به نمایندگی از دستگاه قضایی در آن‌ها شرکت نماید، بدین‌وسیله به روسای کل دادگستری استان‌ها تفویض اختیار می‌شود نسبت به صدور ابلاغ برای نمایندگان جهت حضور در نهاد‌های شبه قضایی سطح استان (اعم از مرکز استان، شهرستان و بخش‌ها) با رعایت موازین قانونی اقدام نمایند.

ضمنا نسبت به نمایندگانی که مدت ماموریت آن‌ها منقضی نشده کما فی‌السابق وظایف محوله را انجام دهند، مگر اینکه به علتی از قبیل استعفا یا بازنشستگی یا انتقال به سایر حوزه‌های قضایی لازم باشد، شخص واجد شرایط دیگری جایگزین آن‌ها گردد.

شایان ذکر است در برخی از عناوین نمایندگی که عضویت نماینده وفق مقررات قائم به سمت می‌باشد نیاز به صدور ابلاغ نمایندگی نمی‌باشد و مدیران قضایی راسا و یا با معرفی نماینده در نهاد شبه قضایی مربوط شرکت نمایند. ولیکن ضرورت دارد اطلاعات پرسنلی و آمار و عملکرد کلیه نمایندگان مذکور در سامانه تخصصی اداره کل امور نمایندگی‌ها ثبت گردد.

همچنین ضروریست نمایندگان قوه قضاییه حضوری کارآمد و اثربخش و شایسته دستگاه قضایی داشته باشند و ترجیحا جلسات در ساعات غیراداری تشکیل شود تا خللی در انجام وظایف قانونی قضات حادث نگردد.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه در مرکز بر عهده اداره کل امور نمایندگی‌های قوه قضاییه و در استان‌ها بر عهده روسای کل دادگستری‌ها می‌باشد تا بر کارآمدی حضور نمایندگان نظارت نموده و اشکالات احتمالی در اجرای این بخشنامه را به مراجع مربوط  گزارش نمایند.

سید ابراهیم رئیسی

۹۸.۰۷.۱۵

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه