English

چمخاله؛ ساحلی بی‌نظیر و زیبا در گیلان

چمخاله یکی از بی نظیرترین مناطق ساحلی در استان گیلان محسوب می‌شود که با زیبایی های خود موجب جذب گردشگران بسیار زیادی شده است.

چمخاله؛ ساحلی بی‌نظیر و زیبا در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ساحل چمخاله را می‌توان یکی از بهترین و زیباترین ساحل های ماسه ای ایران دانست که توانسته با امکانات خوبی که دارد گردشگران بی شماری را به خود جذب کند.

شهر چاف و چمخاله در شهرستان لنگرود از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان است و پس از بندر انزلی، به‌عنوان دومین قطب گردشگری استان شناخته می‌شود.

ساحل چمخاله یکی از جاهای دیدنی چمخاله محسوب می‌شود که مجهز به انواع امکانات رفاهی و تفریحی است. این ساحل در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بهترین ساحل استان گیلان برگزیده شد و از جمله تفریحات آن می‌توان به پیک‌نیک، عکاسی، انواع تفریحات آبی و شنا اشاره کرد.

چمخاله3

چمخاله از دو واژه ی چم که در کردی به معنی رودخانه و خاله که در گیلکی یعنی انشعاب تشکیل یافته است. چمخاله یعنی منشعب شده از رودخانه های مختلف.

 

مردم چمخاله

 

در زمان حکومت نادرشاه حدود 277 سال پیش مردمانی از کرمانشاه برای دور بودن از جنگ به منطقه ای خوش آب و هوا و باتلاقی پناه بردند که کسی در آنجا زندگی نمی کرد بنابراین گویش اکثر ساکنان چمخاله لکی است.

مردم چمخاله بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و به شغل کشاورزی و صیادی مشغولند و معروف ترین محصول کشاورزی آن ها برنج و هندوانه است.

 

جاذبه های ساحل چمخاله

 

برای این که در ساحل چمخاله گشت و گذار داشته باشید کافی است تا از سکونت گاه تان پا بیرون بگذارید تا از هر قدم که در این شهر ساحلی و بندر زیبا برمی دارید لذت ببرید. لنگرود در مجاورت لاهیجان و رودسر قرار دارد و هر سه شهر را میتوانید روی خط ساحلی مازندران دنبال کنید و دریا را از چند موقعیت مکانی ببینید. روستاهای ییلاقی چمخاله در استان گیلان از آن دسته روستاهایی هستند که نمی توان نمونه آنرا در جای دیگری پیدا کرد.

 

تالاب زیبا

 

از دیگر جاهای دیدنی چمخاله می‌توان به تالاب زیبا با پرندگان گوناگون و سواحل آرام و بکر آن اشاره کرد.

 

رودخانه چمخاله

 

یکی از زیبایی های چمخاله مربوط به رودخانه زیبایی است که از عمیق ترین و پرآب ترین رودهای کشور می باشد که عمق آن در بعضی از قسمت ها به 6 متر هم می رسد . این رودخانه در قدیم محل عبور و مرور کشتی های روسی و ایرانی بوده است.

 

روستای سلیم چاف

 

روستای سلیم چاف روستایی کوچک با حدود 100 خانوار جمعیت است که در کنار دریای خزر واقع شده و رودخانه و نی زار بسیار زیبا و دیدنی دارد . جاده ساحلی مابین رود خانه و دریا که از میان شالیزار های سرسبزعبور می کند ، از جادبه های دیگر این روستا می باشد. از مناطق دیدنی این روستا ، پل چوبی، نیزار و رودخانه، جاده خاکی دریا، محل اتصال رودخانه به دریا، ساحل ماسه ای و… هستند .

 

لیلا کوه

 

طبیعت زیبای لیلا کوه و منطق جنگلی خرما و اطاقور کنار ساحل زیبای لنگرود وجود دارد که گردشگران زیادی را در نوروز جذب خود می کند .

چمخاله

تفریحات ساحل چمخاله

 

پیاده روی، پیک نیک و عکاسی

 

قدم زدن بر روی شن های نرم یکی از جذابیت های هر ساحلی به حساب می‌آید. می توانید به دنیای کودکی تان بروید، کفش های تان را در بیاورید و نرمی ساحل را با پاهای خود حس کنید. می توانید به شن بازی و ساختن قلعه و اشیای دیگر مشغول شوید.

در بخش هایی از ساحل، آلاچیق هایی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. البته برخی از این آلاچیق ها نیز مشمول هزینه هستند. پیک نیک در این آلاچیق ها و نقاط مختلف ساحل فرصت مناسبی برای خلق خاطرات خوش به شما می دهد.

 

تفریحات آبی

 

در ساحل چمخاله می توانید به امتحان کردن تفریحات متنوع آبی بپردازید  و در میان دریای خزر از لحظات خود لذت ببرید.

تفریحاتی همچون: قایق سواری، جت اسکی، شاتل، بنانا، شنا

 

دوچرخه سواری و موتور چهارچرخ

 

مجتمع های تفریحی در این ساحل به شما دوچرخه اجاره می دهند و می توانید در مسیرهای مشخص شده رکاب بزنید و لذت ببرید. در ساحل چمخاله فرصت سوار شدن بر موتورهای چهارچرخ را نیز دارید.

 

فوتبال و والیبال

 

زمین‌های فوتبال و والیبال در ساحل چمخاله، امکان بازی‌های دسته‌جمعی را برای گردشگران به وجود آورده‌اند.

 

اسب‌ سواری

 

اسب‌ سواری یکی دیگر از گزینه‌های تفریحی ساحل چمخاله است که در زمان تعطیلات و آخر هفته‌ها در انتظار گردشگران است.

 

بهترین فصل برای سفر به چمخاله

 

در تمام فصول می توان از زیبایی های چمخاله دیدن کرد اما در نیمه ی دوم بهار و تابستان ، این منطقه زیباتر از سایر فصول است .

 

بیشتر بخوانید:

هرمز؛ جزیره‌ای سرخ و شگفت انگیز که سر از آب بیرون آورده است

روز رشت؛ شهر باران‌های نقره‌ای و خلاق

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه