English

اصلانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

ممنوعیت ورود آقایان به داخل زندان زنان/ زندان زنان مکانی امن، توام با آرامش و صمیمیت است

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حضور آقایان در چنین مکانی به هیچ وجه امکان پذیر نیست افزود: ورود آقایان از درب زندان به داخل ممنوع است و حتی دیدار خانواده زندانیان در روزهای ملاقات در مکانی تفکیک شده در بیرون از محوطه زندان صورت می گیرد.

ممنوعیت ورود آقایان به داخل زندان زنان/ زندان زنان مکانی امن، توام با آرامش و صمیمیت است

به گزارش خبرگزاری موج، پاییز امسال روایت هایی از تجاوز و سواستفاده جنسی در برخی از زندان های زنان کشور از شبکه های معاند مطرح شد که روابط عمومی سازمان زندان ها طی اطلاعیه ای ضمن رد این شایعه تاکید کرد یکی از شاخص ترین طبقه بندی های موجود در زندان های کشور تفکیک زندانیان زن از بخش مردان  می باشد به گونه ایی که حتی مراقبت از زندانیان زن در زندان ها توسط کارکنان خانم صورت می گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه در این زمینه در نشست خبری خود اعلام کرد: این ادعاها در حالی عنوان می‌شود که طرح اولیه آن از سوی رسانه‌های معاند خارجی صورت گرفته و برخی افراد صاحب تریبون در داخل نیز به آن پرداخته‌اند اما تا این لحظه هیچ سند و مدرکی در این رابطه ارائه نشده است.

ستایشی افزود: مدعیان دروغین ادعای مذبور، که متخصصین دروغ سازی و دروغ پردازی هستند ظاهرا بر همان دور باطل ترویج دروغ خود ساخته هستند و تاکنون هیچکس مدرکی که دلالت بر صحت ادعای مذبور داشته باشد به هیچ مرجعی ارائه نکرده است، همچنین دست افراد مذبور نسبت به ادعای مطرح شده خالی بوده و ما منتظر دریافت اسناد هستیم و اجازه نمی دهیم روان افراد با این ادعاها مشوش شود.

 

زندان زنان

 

در همین رابطه مینو اصلانی مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج می گوید: پس از طرح ادعاهای فوق توسط رسانه های معاند، از زندان زنان بازدید کردم که با مکانی امن، توام با آرامش، صفا و صمیمیت رو به رو شدم و صراحتا ادعاهای پوچ این رسانه ها را تکذیب می کنم.

وی با بیان اینکه حضور آقایان در چنین مکانی به هیچ وجه امکان پذیر نیست افزود: ورود آقایان از درب زندان به داخل ممنوع است و حتی دیدار خانواده زندانیان در روزهای ملاقات در مکانی تفکیک شده در بیرون از محوطه زندان صورت می گیرد.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید براینکه انتشار چنین ادعاهای دروغینی صرفا توسط رسانه های معاند خارج از کشور امکان پذیر است مطرح کرد: به دلیل رخ دادن حوادث این چنینی در کشورهای غربی اینگونه رسانه ها قیاس به نفس می کنند اما مردم بدانند تمام کادر پزشکی، خدماتی و حتی بازپرس های ما در زندان های زنان از قشر بانوان است و از ورود آقایان به زندان زنان خودداری می شود.

 

بیشتر بخوانید:

مدرکی درخصوص ادعای آزار یا تجاوز جنسی به زندانیان زن ارائه نشده است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه