English

در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

ابراز بی اطلاعی شهردار تهران از طرح "پلیس شهری" / مسئولیت امنیت شهر با نیروی انتظامی است

شهردار تهران با بیان اینکه امنیت؛ موضوعی در هم تنیده از شاخه های مختلف و متنوع است افزود: مسئول امنیت تهران با نیروی انتظامی است نه ما.

ابراز بی اطلاعی شهردار تهران از طرح "پلیس شهری" / مسئولیت امنیت شهر با نیروی انتظامی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، مدت هاست بوستان های پایتخت محل تردد و اسکان خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر شده است به نحوی که در ساعات خاصی از روز تردد از این بوستان ها برای شهروندان پایتخت مسجل نیست و در این رابطه مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امنیت بوستان ها در اولویت پلیس نیست برای نخستین بار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج از لزوم ایجاد “پلیس شهری” برای تامین امنیت بوستانهای پایتخت خبر داد و گفت: در این خصوص با شهرداری مکاتبه کردیم و این طرح نیازمند مصوبه مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح است. به همین خاطر قرار است با پیشنهاد ما، مرکز مطالعات شهرداری تهران گزارشی در این زمینه تدوین کند تا بتوانیم آن را به صورت رسمی به مجلس، نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح ارائه دهیم.

با پیگیری خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج از مرکز مطالعات شهرداری تهران، عطالله رفیعی آتانی سرپرست این مرکز اعلام کرد: با پیگیری مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران، بررسی این پیشنهاد آغاز شده و قرار است با مطالعه بر روی طرح های کشورهای دیگر، طرحی جامع در قالب پلیس شهر در اختیار شورای شهر و شهرداری تهران به جهت پیگیری از مراجع بالاتر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

اقراریان: امنیت بوستان ها در اولویت پلیس نیست!/ احتمال ایجاد پلیس شهری در پایتخت

اما علیرضا زاکانی شهردار تهران با ابراز بی اطلاعی نسبت به “طرح پلیس شهری” به خبرگزاری موج گفت: چیزی به عنوان پلیس شهر نداریم، چراکه ایجاد چنین سیستمی فراتر از خواسته و حیطه کاری مجموعه شهرداری و‌ شورای شهر تهران‌ و مستلزم قانون و حمایت ستاد کل نیروهای مسلح است.

مسئول امنیت تهران با نیروی انتظامی است نه ما

شهردار تهران با بیان اینکه امنیت؛ موضوعی در هم تنیده از شاخه های مختلف و متنوع است افزود: مسئول امنیت تهران با نیروی انتظامی است نه ما. اما اگر به کمک ما نیاز باشد شهرداری تهران تمام قد و با افتخار آماده است. کمااینکه در گذشته نیز این افتخار را داشته ایم و در صورت لزوم در آینده هم پای کار خواهیم آمد.

وی به یگان حفاظت در شهرداری تهران که در چارچوب های قانونی از پیش تعیین شده مشغول عملیات هستند اشاره کرد و گفت : وظیفه و مسئولیت این یگان حفظ شرایط مناسب و ایجاد ایمنی در ابنیه های شهرداری است.

زاکانی همچنین تصریح کرد: در بوستان ها عملا ماموریت حفظ ایمنی با شهرداری تهران نیست، لکن درصدد هستیم با تقویت این یگان و کمک به فاتب امنیت بوستان های سطح شهر را تقویت بخشیم.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: در واقع یکی از سری اقدامات انجام شده که از ماه های پیش آغاز کردیم تقویت یگان حفاظت شهرداری است تا این یگان بتواند در شرایط بهتری به انجام ماموریت های تحت حیطه خود بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی