English

گزارش خبرگزاری موج از جولان معتادان متجاهر در بوستان های پایتخت؛

اقراریان: امنیت بوستان ها در اولویت پلیس نیست!/ احتمال ایجاد پلیس شهری در پایتخت

عضو شورای شهر با بیان اینکه امنیت بوستان ها در اولویت نیروی انتظامی نیست تصریح کرد: نیروهای شهرداری نیز ابزارهای لازم نظیر مجوز و تجهیزات جهت برخورد با اشرار را ندارند و صرفا به امر نگه داری این اماکن می پردازند.

اقراریان: امنیت بوستان ها در اولویت پلیس نیست!/ احتمال ایجاد پلیس شهری در پایتخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سال ها پیش وقتی برای پیک نیک و بازی های دوران کودکی به بوستان های محله مراجعه می کردیم سبزپوشان نیروی انتظامی را در حال گشت زنی مشاهده میکردیم که برایمان تداعی گر امنیت بود اما مدت هاست بوستان های پایتخت محل تردد و اسکان خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر شده است به نحوی که در ساعات خاصی از روز تردد از این بوستان ها با وحشتی توام با حس نا امنی روبه رو شده است و سوالی که در ذهن شهروندان تهرانی ایجاد شده چرایی عدم حضور ماموران نیروی انتظامی است.

به راستی آیا تامین امنیت بوستان ها در اولویت نیروی انتظامی نیست؟!

مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در این باره می گوید: تامین امنیت در بوستان ها به عهده نیروی انتظامی است اما به دلیل تنوع در ماموریت ها و کمبود نیروی انسانی، ناخودآگاه ماموریت ها اولویت بندی می‌شود و گشت های نیروی انتظامی فرصت چندانی نمی کنند به موضوع تامین امنیت در بوستان ها و پارک های محله ورود کنند.

امنیت بوستان ها در اولویت پلیس نیست

این عضو شورای شهر با بیان اینکه امنیت بوستان ها در اولویت نیروی انتظامی نیست تصریح کرد: نیروهای شهرداری نیز ابزارهای لازم نظیر مجوز و تجهیزات جهت برخورد با اشرار را ندارند و صرفا به امر نگه داری این اماکن می پردازند.

لزوم ایجاد پلیس شهری برای تامین امنیت بوستان ها

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از ارائه یک بسته پیشنهادی به شهرداری تهران در قالب ایجاد پلیس شهری در پایتخت خبر داد و گفت: اگر مانند بسیاری از کشورهای اروپایی این قبیل ماموریت ها در چارچوب قوانین و مقررات و استانداردهای پلیس به پلیس شهری واگذار شود تامین امنیت شهروندان بیش از گذشته تامین خواهد شد.

وی افزود: پلیس شهری می تواند در قالب استاندارهای پلیس ایجاد شود و محل ماموریت، تامین امکانات و پرداخت حقوق و دستمزد توسط شهرداری تهران صورت پذیرد.

اقراریان با اشاره به لزوم امنیت در بوستان ها می گوید: برای شهری با جمعیت ۹ میلیونی وجود پلیس شهری نیاز شهر است که ایجاد آن نیازمند گفتگو و مطالبه گری از سوی فرماندهی نیروی انتظامی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عملکرد ماموران نیروی انتظامی اظهار کرد: این ارگان با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی رو به رو است به نحوی که در برخی از محلات پایتخت کلانتری وجود ندارد و این در حالی است که امنیت بوستان ها و درکل اماکن عمومی بخشی از ماموریت نیروی انتظامی مستقر در کلانتری است.

عدم ایجاد حائل در بوستان ها، بستر حضور خرده فروشان و معتادان متجاهر را فراهم کرده است 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد نسبت به نوع ایجاد بوستان ها در پایتخت مطرح کرد: یکی از اشکالات اساسی که منجر به حضور خرده فروشان مواد مخدر، اراذل و اوباش و معتادان متجاهر در بوستان ها می شود دسترسی باز و نامحدود بوستان ها به معابر است، به طور مثال در اغلب کشورها حائلی فضای بوستان را از معابر شهری جدا می کند و در مبادی ورودی بوستان ها گیت های کنترل به جهت عبور و مرور ایجاد شده و اجازه ورود موتورسیکلت به فضای بوستان داده نمی شود.

وی ادامه داد: وقتی این چارچوب های تعریف شده در بوستان ها وجود نداشته باشد به مراتب امنیت در این مکان ها تحت شعاع قرار می گیرد.

اقراریان با انتقاد نسبت به وضعیت روشنایی پارک ها متذکر شد: بارها خاموشی روشنایی های موجود در بوستان ها را که موجب ناامنی می شود به صورت نقطه ای به شهرداران مناطق گزارش کرده ایم.

حضور معتادان متجاهر موجب ایجاد بزه های دیگر می شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید زیرساخت های لازم به جهت حضور بانوان و خانواده ها را در بوستان ها فراهم کنیم خاطر نشان کرد: قطعا حضور معتادان متجاهر در بوستان ها موجب ایجاد بزه های دیگر هم می شود.

وی در پایان به طرح پلیس شهری اشاره کرد و گفت: در این خصوص با شهرداری مکاتبه کردیم که نیازمند مصوبه مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح است. به همین خاطر قرار است با پیشنهاد ما مرکز مطالعات شهرداری تهران گزارشی در این زمینه تدوین کند تا بتوانیم آن را به صورت رسمی به مجلس، نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح ارائه دهیم اما با تغییرات مدیریتی در مرکز مطالعات پرونده پلیس شهری هنوز مسکوت مانده است.

آغاز بررسی طرح پلیس شهری در مرکز مطالعات شهرداری تهران

با پیگیری خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج از مرکز مطالعات شهرداری تهران، عطالله رفیعی آتانی سرپرست این مرکز به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: با پیگیری مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران، بررسی این پیشنهاد از روز گذشته آغاز شده و قرار است با مطالعه بر روی طرح های کشورهای دیگر طرحی جامع در قالب پلیس شهر در اختیار شورای شهر و شهرداری تهران به جهت پیگیری از مراجع بالاتر قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه