English

گزارش خبرگزاری موج از افتتاح مجموعه تفریحی اقیانوس ‌پارک در تهران؛

رونق گردشگری نیازمند ابزارهای جاذبه آفرین است/ شهردار تهران غایب اصلی مراسم!

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پارک های موضوعی در حوزه گردشگری سبب تکرار بازدید، رونق و جذب گردشگری می‌شود گفت: رونق گردشگری شهری توسط شهروندان نیازمند ابزارهای جاذبه آفرین است که تم پارک ها می‌توانند زمینه این رونق را انجام دهند.

رونق گردشگری نیازمند ابزارهای جاذبه آفرین است/ شهردار تهران غایب اصلی مراسم!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد صبح امروز در هفدهمین شنبه های امید ‌و افتخار و در آیین بهره برداری از مجموعه تفریحی اقیانوس پارک که در مساحتی حدود ۳۳۰۰ متر است گفت: مشخصه اصلی عضر حاضر موضوع تم است که این مجموعه نیز به عنوان تم پارک طراحی شده که از یک قدرت تخیلی در آن استفاده شده است.

وی ادامه‌داد: بخش بزرگی از منطقه گردشگری عباس آباد با تم پارک های موضوعی طراحی شده و گفتنی است که در اراضی عباس اباد کارهای کلانی انجام شده است.

حجازی افزود: این اقیانوس پارک مکمل طرح تم پارک موضوعی اراضی عباس آباد است که به کمک بخش خصوصی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با بیان اینکه این اراضی متعلق به شهروندان تهران و توریست های داخلی و خارجی است‌ تصریح کرد: تلاش میکنیم که این چرخه حیات اجتماعی به دیگر خدمات مردمی اضافه شود که نتیجه آن منجر به ایجاد یک حوزه گردشگری خلاق می شود.

محمدامین توکلی زاده معاون فرهنگی شهرداری تهران نیز در ادامه بیان کرد: تم ‌‌‌‌پارک ها نوع جدیدی از گردشگری است. در واقع این پارک های موضوعی کمک می کنند که در کنار تفریح آموزش هم در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به استفاده از وسایل بازیافتی در این مجموعه افزود:توجه به محیط زیست بسیار مهم است. متاسفانه امروزه شاهد اثرات مخرب زیست محیطی در کشور هستیم.

توکلی زاده با اشاره به اینکه از ابتدای شورای ششم شهر تهران توجه ویژه ای به حوزه گردشگری شده است گفت:

امیدواریم با تشکیل سازمان گردشگری شهر تهران یک الگوی خاص گردشگری و رخ دادهای ویژه در تهران رخ دهد.

علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی‌ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پارک های موضوعی در حوزه گردشگری سبب تکرار بازدید، رونق و جذب گردشگری می شود گفت: رونق گردشگری شهری توسط شهروندان نیازمند ابزارهای جاذبه آفرین است که تم پارک ها می توانند زمینه این رونق را انجام دهند.

وی به نقش مهم این ‌‌‌پارک ها اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ یکی از همین پارک های موضوعی ششمین مقصد گردشکری بوده است.

شال بافان تصریح کرد: این پارک ها نسبت به سایر تاسیسات گردشگری دیگر با سرمایه و زمان کمتری به ایجاد ظرفیت اشتغالزایی بالا کمک می کند.

وی مطرح کرد: این ‌‌‌‌پارک ها ابزار خوبی برای انتقال مفاهیم مورد نیاز، مبنایی و ‌آیه ای برای شناخت قدرت خداوند است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه حوزه تفریح و سرگرمی حوزه مغفول گردشگری است: ما در این حوزه تمام آیین نامه و دستورالعمل ها برای اعطای مجوز و ایجاد  این حوزه های تفریحی و سرگرمی را صادر می کنیم.

داوود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند در آیین افتتاح ۸فروشگاه شهروند محله نیز گفت: مجموعه فروشگاه شهروند ۲۸ سال از عمرش می گذرد و با توسعه فضای کسب و کار در کشور، شهروند نیز از سال ۱۴۰۰ متحول شد و در این راستا با ۱۳۷هزار متر مربع در ۴۲ شعبه خدمت رسانی میکرد. اما از امروز ۸شعبه با عنوان شهروند محله به لیست فروشگاه های شهروند اضافه می‌شود.

وی افزود: از این پس خدمات اقساطی و الکترونیکی هم در فروشگاه های شهروند تهران و شهرستان های حومه به مشتریان ارائه می‌شود.

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران نیز در ادامه این برنامه اظهار داشت: تهران به عنوان یک کلانشهر در جهان اسلام مطرح است و شهرداری با سکانداری زاکانی می کوشد گام های مهمی بردارد و مشارکت مردم و بخش خصوصی را در ارتقای سطح شهر افزایش دهد.

گفتنی است؛ شهردر تهران با وجود آلودگی هوا در دومین هفته متوالی غایب اصلی برنامه های " شنبه های امید و افتخار" است و پرسش های خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت آلودگی هوا بی پاسخ ماند.
شایان ذکر است که نرخ بلیط ورودی این مجموعه 120 هزار تومان می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی