English

وضعیت آب و هوای کشور امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۱/ تداوم هوای سرد در پایتخت و بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز 14 آذر 1401 و روزهای آتی اعلام کرد.

وضعیت آب و هوای کشور امروز 14 آذر 1401/ تداوم هوای سرد در پایتخت و بیشتر مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی کشور برای امروز ۱۴ آذر و روزهای آتی اعلام کرد: امروز در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است که از فردا تا جمعه بارش پراکنده باران و برف در این مناطق تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سامانه بارشی فعال در جنوب کشور، امروز سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال خوزستان، شرق بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد و هرمزگان می‌شود. برای فردا سه‌شنبه نیز سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت می‌شود و بارش‌ها در خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و کرمان تشدید خواهد شد که در این مناطق، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گفته گودرزی، چهارشنبه علاوه بر این مناطق بارش‌ها به بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور می‌رسد. ضمن آنکه سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش‌ها به شکل برف است.

وی با تاکید بر اینکه هوای سرد در پایتخت تداوم دارد، توضیح داد: تهران امروز بارش دارد که فردا از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۵ درجه بالای صفر رسید.  

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در زرینه کردستان و بلده مازندران دمای هوا ۶ درجه زیرصفر گزارش شد که این دو ایستگاه سردترین مناطق کشور شدند. این در حالی است که در پارسیان و عسلویه دمای هوا ۳۱ درجه بالای صفر گزارش شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه