English

وضعیت آب و هوای کشور ۱۰ آذر ۱۴۰۱/ بارش پراکنده باران در برخی نقاط غربی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز 10 آذر 1401 تشریح کرد.

وضعیت آب و هوای کشور 10 آذر 1401/ بارش پراکنده باران در برخی نقاط غربی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، امین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۰ آذر تشریح کرد و گفت: در  اردبیل ، سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی ،شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی  بارش باران خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه دربرخی نقاط غربی در استان‌های قزوین ، البرز و شمال تهران باران های پراکنده پیش بینی می شود، اظهار داشت :فردا این وضعیت در سواحل شمالی کشور خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی تداوم پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شنبه با نفوذ جریانات شمالی به غرب دریای خزر بارش در اردبیل و غرب گیلان تشدید خواهد شد،تصریح کرد :  با گذر تراز میانی جو از شمال غرب ایران در برخی مناطق شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین ، تهران ، البرز ،بارش همراه با وزش باد خواهیم داشت .

نقشینه ضمن تشریح وضعیت جوی در هفته پیش رو خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه بارش ها در شمال‌غرب کاسته می شود و درشرق استان اردبیل ، سواحل شمال ، خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی و در دامنه های البرز واقع در استان های زنجان ، قزوین ، البرز ، تهران و شرق سمنان بارش باران پیش بینی می شود که در مناطق سردسیر این بارش ها به صورت برف خوهد بود.

وی در ادامه گفت : دوشنبه این وضعیت در غرب سواحل خزر تداوم خواهد داشت و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور رگبار و رعد و برق برای جنوب و جنوب غرب و مرکز، شمال غرب  آغاز خواهد شد. علاوه برآن در غرب و دامنه های جنوبی البرز رگبار پراکنده پیش بینی می شود .

کارشناس هواشناسی با تاکید بر اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش ۴ تا ۷ درجه ای دما در اکثر نقاط کشور به ویژه نوار شمالی ایران را خواهیم داشت، افزود: در روز یکشنبه مرکز خلیح فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر مواج است.

وی برای تهران، طی امروز بارش پراکنده باران را پیش بینی کرد و گفت :این بارش ها  در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

نقشینه خاطر نشان کرد: بیشینه دمای تهران طی سه روز آینده حدود ۱۴ درجه و کمینه دما امروز ۸ درجه گزارش شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه