English

وضعیت آب و هوای کشور ۱۱ آذر ۱۴۰۱/ بارش پراکنده باران در ۲ استان

کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای امروز11 آذر 1401 تشریح کرد.

وضعیت آب و هوای کشور 11 آذر 1401/ بارش پراکنده باران در 2 استان

به گزارش خبرگزاری موج، امین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۱ آذر تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌هایی در سواحل دریای خزر و به صورت پراکنده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه فردا با نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر  بارش در اردبیل و سواحل خزر تشدید می شود، اظهار داشت : برخی نواحی شمال غرب و دامنه‌های البرز نیز بارش خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکشنبه بارش ها در شمال غرب کاسته می شود، افزود: برای سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران خواهیم داشت که درارتفاعات این  بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

نقشینه با تاکید بر این که از روز دوشنبه این وضعیت در غرب دریای خزر و استان اردبیل تداوم دارد و برای استان‌های البرز و تهران بارش انتظار داریم، تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی در جنوب کشور در روز دوشنبه افزایش ابر و رگبار پراکنده را در جنوب غرب مناطق زاگرس مرکزی برخی مناطق بوشهر، فارس، کرمان خواهیم داشت  که این روند تا روز سه شنبه تداوم پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه تا سه شنبه کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما را برای نوار شمالی کشور و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود، گفت:در ارتفاعات رشته کوه البرز از روز یکشنبه تا سه شنبه شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی با هشدار اینکه از فردا ظهر تا یکشنبه خلیج فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر متلاطم و مواج خواهد بود در ارتباط با وضعیت جوی تهران خاطرنشان کرد :تهران امروز قسمتی ابری از فردا بعدظهر افزایش ابر در برخی ساعات بارش های پراکنده نیز خواهد داشت.

نقشینه با تاکید براینکه یکشنبه کاهش محسوس دما و بارش باران و برف را برای تهران پیش‌بینی می کنیم، افزود: بیشینه دمای تهران برای امروز ۱۴ درجه و روزهای یکشنبه ،دوشنبه و سه شنبه ۹درجه و ۷درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز صبح ۵ درجه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه