English

وضعیت آب وهوای کشور ۷ آذر ۱۴۰۱/ کیفیت هوا در کلانشهرها کاهش می یابد

کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای امروز 7 آذر 1401تشریح کرد.

وضعیت آب وهوای کشور 7 آذر 1401/  کیفیت هوا در کلانشهرها کاهش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۷ آذر تشریح کرد و گفت: امروز وزش باد و بارش‌ها برای استان‌های ساحلی خزر، بخش‌هایی از اردبیل، خراسان‌شمالی و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است که این شرایط جوی فردا در غرب سواحل خزر، بخش‌هایی از اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی تداوم خواهد یافت.  

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه فردا از اواخر وقت، سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود افزود: چهارشنبه استان‌های شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی از جمله استان‌های تهران، البرز، قزوین و بخش‌های از مرکز کشور بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی دارند.

رفیعی افزود:  بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است. چهارشنبه با توجه به تقویت جریانات شمالی روی دریای‌خزر در استان گیلان و مازندران نیز بارش پیش‌بینی شده است که این شرایط روز پنجشنبه نیز برای مناطق اعلام شده تداوم دارد و در عین حال به شرق سواحل و شمال‌شرق کشور کشیده می‌شود. روز جمعه از میزان و گستره بارش‌ها کاسته خواهد شد.

وی توضیح داد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا از بعدازظهر امروز تا ظهر چهارشنبه در شهرهای تهران، کرج، اراک، البرز و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. همچنین امروز آب های خلیج فارس و از امروز تا پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۱۸ درجه بالای صفر و کمینه دما ۷ درجه بالای صفر گزارش شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه