English

وضعیت آب و هوای کشور امروز ۴ آذر ۱۴۰۱/ سامانه بارشی وارد کشور می شود

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۴ آذر و روزهای آتی تشریح کرد.

وضعیت آب و هوای کشور امروز 4 آذر 1401/ سامانه بارشی وارد کشور می شود

به گزارش خبرگزاری موج، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۴ آذر و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور برای استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، بخشی‌هایی از خوزستان، اصفهان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز،تهران، افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و روی ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان‌غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و ایلام است. فردا بارش در این مناطق تداوم دارد و یکشنبه نیز در شمال‌غرب، برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز، بارش پراکنده مورد انتظار است.

نقشینه توضیح داد: روز یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش همراه با وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود. دوشنبه بارش در سواحل شمالی تشدید می‌شود. سه‌شنبه نیز در شمال‌غرب، برخی مناطق غرب، استان‌های مازندران، گیلان و خراسان‌شمالی بارش پیش‌بینی شده است که بارندگی‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف است.

وی گفت: یکشنبه در اردبیل و گیلان، دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر یکشنبه غرب و مرکز خلیج‌فارس، دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس و از یکشنبه تا سه‌شنبه نیز دریای خزر متلاطم و مواج است.

به گفته نقشینه، آسمان تهران امشب نیمه‌ابری است که در برخی ساعت‌ها بارش نیز پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه