English

معاون وزیر ورزش و جوانان:

برخی شبکه‌های اجتماعی اصالت خانواده‌ را قبول ندارند

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت قدرت اقناع و گفت‌وگو، گفت: رسانه ابزار سوم قدرت‌های جهان محسوب می‌شود و افزایش سواد رسانه‌ای دانش آموزان حائز اهمیت است.

برخی شبکه‌های اجتماعی اصالت خانواده‌ را قبول ندارند
به گزارش خبرگزاری موج، وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در اختتامیه چهارمین دوره جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی(رسانش) اظهار کرد: جمعی که امروز در آن حضور دارند جمع مهمی است و من را به یاد نوجوانی‌ام که فعالیت دانش‌آموزی در حوزه رسانه داشته‌ام می‌اندازد. آن زمان رئیس انجمن اسلامی دبیرستان بودم و رسانه ما روزنامه دیواری بود.
وی افزود: همچنین اولین باری که تلفن همراه داشتم از زمان دانشجویی‌ام، سه سال می‌گذشت. آن زمان اولین گوشی تلفن همراه را خریدم که البته فقط زنگ می‌خورد و قابلیت دیگر نداشت. تصور نداشتم که 10 تا 15 سال آینده تلفن همراه و اینترنت چه قدرتی را در کل جهان خواهند داشت و زندگی بشر را تحت‌تأثیر قرار می دهند.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در مورد جهانی که در حال حاضر در آن هستیم بیست سال پیش هیچ تصوری نداشتم و نسل ما با نسل نوجوان امروزی تفاوت آن در زندگی بدون موبایل است و در واقع ما دو زندگی با و بدون موبایل را تجربه کردیم.
یامین‌پور با اشاره به نقش پررنگ رسانه در قدرت جهانی گفت: اولین دعوای بشری و مهمترین آن پس از خلقت بشر دعوا بر سر قدرت بوده و در گذشته تنها زر و زور عامل قدرت بود ولی اکنون ابزار سومی بر آن اضافه شده که آن قدرت اقناع و گفت‌وگو است و به عبارتی رسانه ابزار سوم قدرت محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در دوران شبکه‌های اجتماعی جهانی هستیم و جهانی به موازات جهان واقعی وجود دارد که شهروندان آن حاکمیتی موازی حاکمیت ملی می‌پذیرد و شهروند شبکه‌های اجتماعی‌ جهانی‌اند. لذا دیگر حاکمیت‌ها در جهان معنای جغرافیایی مانند گذشته ندارند.
معاون وزیر ورزش و جوانان  گفت: به  عبارتی همه افراد در جهان که اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی جهانی مانند توئیتر و اینستاگرام دارند دوتابعیتی محسوب می‌شوند و حالا این حائز اهمیت است که کاربران مثلا در ایران از جمله شما دانش‌آموزان که فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرده‌اید، تابعیت جمهوری اسلامی را بیشتر پذیرفته‌اید یا شبکه‌ای که شهروند مجازی آن هستید؟
وی در ادامه گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران، حجاب و عفاف را ارزش می‌داند ولی برخی از شبکه‌های اجتماعی این قضیه را مطرح می‌کنند که خانواده اصالت ندارد و حجاب و عفاف ارزش نیست. اکنون در سراسر جهان، حاکمیت‌های ملی دغدغه از دست رفتن شهروندانشان را دارند مگر اینکه خودشان مالک شبکه اجتماعی‌شان باشند.
وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در جلسه که فعالیت رسانه‌ای خود را شروع کرده‌اند، گفت: شما دانسته یا ندانسته خطیرترین نوع کنش‌گری را انتخاب کرده‌اید. امروزه بسیاری از کاربران دیگر به سایت‌های خبری مراجعه نمی‌کنند و کامل وارد فضای اجتماعی شده‌اند. 
یامین‌پور با بیان اینکه جهان رسانه‌ای جهانی پرجوش و خروش است، گفت: امیدوارم شما دانش‌آموزان از این جهان پرجوش و خروش با موفقیت و سالم عبور کنید و جزو مسخ‌شدگان برخی شبکه‌های اجتماعی قرار نگیرد. همچنین جزو تأثیرگذاران باشید و در زمره مسخ‌شدگان در شبکه‌های اجتماعی قرار نگیرید. 
وی به اهمیت هدایت افکار عمومی اشاره کرد و گفت: مهمترین مأمور پیامبران، هدایت افکار عمومی بوده است و این مسأله از گذشته نیز مورد توجه قرار گرفته است. 
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای دانش آموزان گفت: این موضوع لازم است که بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه