English

مدیرانجمن خانه ارتباطات استان اصفهان:

روابط عمومی و رسانه ها هر دو عضو یک پیکر و جدایی ناپذیر هستند

مدیرانجمن خانه ارتباطات استان اصفهان گفت: روابط عمومی و رسانه ها هر دو عضو یک پیکر و جدایی ناپذیر هستند.

روابط عمومی و رسانه ها هر دو عضو یک پیکر و جدایی ناپذیر هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، هادی زمانی درنشست مشترک مدیران روابط عمومی های و بزرگان و پیشکسوتان رسانه ای استان اصفهان بیان کرد: در یک دوره ای گفته می شد روابط عمومی خودش می تواند یک رسانه مستقل باشد و نگاه مستقلی دارد ، در حالی که اینگونه نیست وروابط عمومی و رسانه هر دو در یک پیکرند و از هم جدایی ناپذیرند و روندی که ما در این چهل سال طی کرده ایم یک روند کاملا اشتباه بوده است.

وی افزود: نقش رسانه ها و روابط عمومی در چهل  سال اخیر در شرایط خوبی نبوده است و از زمانی که در ایران حوزه روابط عمومی و رسانه ای شکل گرفت به تعبیری تلاش کردیم این دو را موازی همدیگر قرار بدهیم و اینکه هر کدام بر یکدیگر چه کارکردی دارند.

این پژوهشگر ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومی و رسانه هر دو دانش ارتباطاتی را  تشکیل می دهند و نمی توان این دو را از هم جدا کرد گرچه در هردو استراتژی ها متفاوت است.

رییس هیات مدیره خانه ارتباطات استان اصفهان همچنین در این جلسه گفت: ما در حوزه ارتباطات و رسانه ها کار زیادی انجام نداده ایم و همچنین در حوزه پژوهش و آموزش و هم در بخش مشاوره  و شاید یکی از اهداف اصلی خانه ارتباطات هم در واقع تلاش داریم این سه بخش را رشد دهیم.

فضل اله سلطانی تصریح کرد: قصد داریم در بخش پژوهش با کمک گرفتن از افراد با تجربه و آکادمیک ، این بخش را  راه اندازی کنیم تا با این شیوه نظریه های جدید در کشور ارایه بدهیم.

وی برای تشکیل کلاس های آموزشی در بخش آموزش ابراز امیدواری کرد و توضیح داد که در حوزه مشاوره مشکل جدی داریم.

این پیشکسوت رسانه ای گفت: بزرگانی که در استان مسئول هستند به صرف داشتن عنوان، خودشان را از داشتن مشاور در حوزه رسانه و ارتباطات بی نیاز می دانند.

نشست روابط عمومی ها و رسانه

سلطانی با طرح سوالی ادامه داد: آیا استاندار یا امام جمعه و ... مشاوره رسانه ای دارند؟! اغلب مدیران استان ندارند !

وی در رابطه با داشتن دانش کافی درفضای مجازی افزود: فضای مجازی بستری دارد که اگر مدیران آگاهی از آن نداشته باشند برای آنها مشکلات متعددی در دنیای ارتباطات و رسانه  به وجود می آید.

سلطانی در مورد ضرورت داشتن مشاور توسط مدیران ارشد گفت: درحال حاضر ضرورت داشتن مشاور رسانه ای احساس می شود ولی مشاوری تربیت نشده است البته افراد با تجربه هستند اما سیستمی که بخواهد مشاور تربیت کند وجود ندارد. برای این مهم داشتن تجربه ، مطالعه و دیدن دوره های روابط عمومی برای مدیران سازمان ها لازم است. 

رییس هیات مدیره خانه ارتباطات استان اصفهان با ارائه پیشنهادی گفت: برای تربیت و نهادینه شدن مشاوران رسانه ای باید در شورای عالی استان برنامه ای تدوین بشود تا به صورت اجبار هر مدیر دوره های مورد نظر را بگذراند.

مدیر روابط عمومی دادگستری استان اصفهان همچنین  در ادامه این نشست گفت: روابط عمومی ها  توانمندی های مورد انتظار را ندارند در حالی که رسالت اول روابط عمومی ها اطلاع رسانی است.

علی شایگان اظهار کرد: شبکه های اجتماعی و ارگان ها و سازمان های دولتی یک سری محدودیت هایی دارند و رسانه های مکتوب در حال کم رنگ تر شدن هستند پس باید روی شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی بیشتر کار شود.

وی افزود: در قوه قضاییه مرکز روابط عمومی قوه قضاییه به دستور آقای رییسی افتتاح شد که این اتفاق باعث همکاری رسانه و روابط عمومی می شود.

به گزارش موج، رسانه عصر اصفهان درنشست مشترکی با موضوع چشم انداز تعامل بین رسانه و روابط عمومی و نقش آن  در توسعه اجتماعی که به حضور برخی ازمدیران روابط عمومی های استان و بزرگان و پیشکسوتان رسانه برگزار شد ، در رابطه با نقش رسانه و روابط عمومی و ارتباط آنها  در جامعه به  تبادل نظر پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه