English

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

آلودگی هوای تهران در نیمه نخست امسال تشدید شد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در سال جاری بیش از  ۴۸ درصد روزها در شرایط نامطلوب قرار داشتند در صورتی‌که این نسبت در سال گذشته تنها ۱۷ درصد بود.

آلودگی هوای تهران در نیمه نخست امسال تشدید شد
به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، کیفیت هوای تهران دو روز در شرایط پاک و ۹۴ روز در شرایط قابل قبول قرار داشت، ضمن اینکه ۷۹ روز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، هشت روز شرایط ناسالم، یک روز شرایط بسیار ناسالم و دو روز نیز شرایط خطرناک به ثبت رسید.

سیدمحمدمهدی میرزائی قمی با اعلام اینکه در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، کیفیت هوای تهران، یک روز در شرایط ناسالم و ۳۱ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، افزود: کیفیت هوای تهران در بقیه روزهای نیمه اول سال گذشته در شرایط مجاز بود.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۸۶ روز ابتدایی سال جاری،  آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون در ۵۳ روز و ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون در ۲۰ روز فراتر از حد مجاز قرار داشتند و آلاینده ازن نیز ۴۷ روز در شرایط نامطلوب بود، اظهارکرد: در بعضی از روزها بیش از یک آلاینده به‌صورت همزمان در شرایط نامطلوب قرارداشتندو
میرزائی قمی با بیان اینکه اطلاعات مذکور نشان می‌دهد که در مدت مشابه سال قبل آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون ۱۳ روز و ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون سه روز شرایط فراتر از حد مجاز را دارا بودند، تصریح کرد: آلاینده ازن نیز ۲۳ روز در شرایط نامطلوب قرار داشت که این آمار نشان‌دهنده رشد قابل ملاحظه تعداد روزهای آلوده به لحاظ هر سه آلاینده است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با مقایسه روزهای مطلوب و نامطلوب نیمه نخست سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از  ۴۸ درصد روزها در شرایط نامطلوب قرار داشتند در صورتی‌که این نسبت در سال گذشته تنها ۱۷ درصد بود.
به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تغییرات آب وهوایی در اقلیم منطقه از جمله پدیده گرد و غبار که باعث ورود حجم عظیمی از ریزگردها از مرزهای غرب ایران به داخل کشور ما شد، شهر تهران و بخش‌های وسیعی از کشور را  تحت تأثیر قرار داد و آلاینده‌های با منشأ خارجی در افزایش قابل توجه آلودگی هوای پایتخت در شش ماه نخست امسال مؤثر بودند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی