English

مهدی اله‌پور:

هوای مشهد برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در پی ادامه افزایش حجم آلاینده‌ها کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در بیستمین روز شهریورماه برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده برای گروههای حساس و کودکان قرار گرفت.

هوای مشهد برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: در پی ادامه افزایش حجم آلاینده‌ها کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در بیستمین روز شهریورماه برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده برای گروههای حساس و کودکان قرار گرفت.

اله‌پور در ادامه اضافه کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد (۲۴ ساعت گذشته) نشانگر هوای ناسالم با عدد ۱۱۳ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۱۳۸ نشان از آلوده بودن هوا دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: هم‌اکنون کیفیت هوا در مناطق "شهید آوینی، خیام جنوبی، لشکر و طرق در شرایط سالم قرار دارد.

وی در ادامه این خبر متذکر شد: کیفیت هوا در مناطق سرافرازان و شهید کریمی در شرایط آلوده برای تمامی افراد و در سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد در شرایط سالم قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان محسوب می‌شود.

اله پور خاطرنشان کرد: روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه