English

مهدی اله‌پور:

هوای مشهد در وضعیت هشدار و آلوده قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان محسوب می‌شود.

هوای مشهد در وضعیت هشدار و آلوده قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: در پی افزایش حجم آلاینده‌ها ،کیفیت هوای کلانشهر مشهد در چهارمین روز مرداد ماه برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده قرار گرفت.

اله‌پور در ادامه این خبر اضافه کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد (۲۴ ساعت گذشته) نشانگر هوای آلوده با عدد ۱۱۵ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۱۱۸ نشان از ناسالم بودن هوا و وضعیت هشدار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه این خبر تصریح کرد: هم‌اکنون کیفیت هوا در مناطق خاقانی، امامیه، تقی‌آباد و ویلا در شرایط سالم است.

وی همچنین متذکر شد: کیفیت هوای منطقه شهید کریمی در شرایط ناسالم برای تمامی افراد و در سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد در شرایط ناسالم برای افراد حساس، کودکان و سالمندان قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان محسوب می‌شود.

اله‌پور در خاتمه این خبر اظهار کرد: افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه