English

محمدعلی محسنی بندپی در گفتگو با خبرگزاری موج:

چتر حمایتی مجلس بر سر بیماران خاص و صعب العلاج/ داروهای بیشتری تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اعضای کمیسیون تلاش دارند تا در قانون برنامه هفتم توسعه، تغییراتی در اقلامی که سازمان های بیمه گر تحت پوشش خود می گیرند، ایجاد کنند.

چتر حمایتی مجلس بر سر بیماران خاص و صعب العلاج/ داروهای بیشتری تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

محمدعلی محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره برخی نگرانی ها پیرامون موضوع افزایش قیمت داروهای بیماران صعب العلاج ، گفت: یکی از آثار بسیار بد و سوء تحریم، فشار به اقشار آسیب پذیر به ویژه به بیماران و بالاخص بیماران خاص و صعب العلاج است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به ضرورت این موضوع تلاش داریم تا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اقلام دارویی بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار بدهیم، چراکه معقتدیم بیماران صعب العلاج و خاص نیازمند حمایت بیش از پیش دولت هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: سال گذشته رئیس جمهور در اواسط سال، در راستای حمایت از بیماران اس. ام. ای، دستور دادند تا مبلغی برای حمایت از این بیماران در نظر گرفته شود، اما این موضوع چندان موثر و موفقیت آمیز نبود؛ زیرا این مبلغ، اعتبار کلانی بود که باید از جای دیگر برداشت و برای بیماران هزینه می شد.

محسنی بندپی تاکید کرد: حال اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تلاش دارند تا در قانون برنامه هفتم توسعه، تغییراتی در اقلامی که سازمان های بیمه گر تحت پوشش خود می گیرند ایجاد کنند تا بیماران دغدغه ای برای تهیه داروهای مورد نظر خود نداشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

ضرورت رفع مشکلات دارویی و ارائه راهکار برای کاهش تنش‌ در حوزه دارو

 

وی ادامه داد: چندی پیش رئیس جمهور اعلام کرد که ۹۰ قلم داروی جدید، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد، اما باید بررسی شود که این ۹۰ قلم چه طیف از بیماران را شامل می شود؛ گاهی اگر ۵ قلم دارو، تحت پوشش قرار گیرد، ممکن است جامعه هدف بیشتری را در خود جای دهد و در واقع تعداد افرادی که نیازمند آن داروها بوده، بسیار بیشتر از بیمارانی باشد که نیازمند ۹۰ قلم دارو هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بدون شک کمبود دارو و قیمت بالای داروی بیماران صعب العلاج و خاص، باید در کمیسیون مورد تجدیدنظر قرار گیرد، گفت: بهترین راه حل نظام سلامت کشورهای توسعه یافته، پوشش بیمه ای گسترده است که بر این اساس تلاش داریم در حوزه داروی این گروه از بیماران، اقدامات جدی‌ را با کمک وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر، انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه