English

علیرضا شهریاری:

ضرورت رفع مشکلات دارویی و ارائه راهکار برای کاهش تنش‌ در حوزه دارو

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران بیان کرد: گرانی دارو تبعاتی خواهد داشت و اگر ارز یارانه‌ای حذف و ارز نیمایی یا ارز دیگری جایگزین می‌شود، این پول باید وارد بیمه‌ها شود تا به مردم فشار وارد نشده و آنان از جیب خود کمتر پرداخت کنند.

ضرورت رفع مشکلات دارویی و ارائه راهکار برای کاهش تنش‌ در حوزه دارو

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا شهریاری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در سخنانی عنوان کرد: رفع مشکلات دارویی کشور و ارائه راهکارها برای کاهش تنش‌ها و چالشهای حوزه دارو با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران این بخش امروز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

شهریاری این سخنان را در همایش انجمن داروسازان ایران و در جمع نمایندگان انجمن داروسازان سراسر کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: مجمع داروسازان هر دو سال یکبار برپا می‌شود و از حدود ۴۸ انجمن داروسازان ایران، چهار انجمن در استان خراسان رضوی در شهرهای مشهد، کاشمر، سبزوار و تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران ادامه داد: گرانی دارو  تبعاتی خواهد داشت و اگر ارز یارانه‌ای حذف و ارز نیمایی یا ارز دیگری جایگزین می‌شود، این پول باید وارد بیمه‌ها شود تا به مردم فشار وارد نشده و آنان از جیب خود کمتر پرداخت کنند.

وی همچنین متذکر شد: مدتی است پرداخت بیمه‌ها دچار مشکل شده‌ است و بعضی از بیمه‌ها مانند "بیمه دی" مرتبط با بنیاد شهید، بیش از ۶ ماه است که پول داروخانه‌ها و مراکز درمانی را پرداخت نکرده است.

شهریاری تاکید کرد: این امر سبب شده تا داروخانه‌ها و مراکز درمانی از خدمات به جانبازان و ایثارگران خودداری کنند و جانبازان و ایثارگران عزیزمان سرگردان شوند و در برخی از اقلام دارویی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و برخی داروهای سرطان و بیماری‌های اعصاب و روان با کمبود مواجه هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران یادآور شد: قیمت داروها براساس تغییر ارز چهار هزار و دویست تومانی به ارز نیمایی یا ارز رسمی تغییر کرده‌ است و اگر ارز یارانه ای را چندین سال پیش به صورت تدریجی هر سال ۲۰ یا ۳۰ درصد به واقعیت نزدیک می کردند این مشکلات ایجاد نمی شد.

شهریاری در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد و گفت: از مجلس محترم تقاضا داریم که کل تفاوت قیمت دارو به بیمه‌ها پرداخت شود تا مردم هزینه کمتری را برای خرید دارو پرداخت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه