English

مهدی رضایی:

پوشش بیمه‌ای برای تجهیزات پزشکی شرایط مناسبی ندارد

معاون سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای برای تجهیزات پزشکی شرایط مناسبی ندارد، افزود: ۸ تا ۱۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری مربوط به تجهیزات پزشکی است.

پوشش بیمه‌ای برای تجهیزات پزشکی شرایط مناسبی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی رضایی معاون سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگوی ویژه خبری، اظهار داشت: در حوزه سلامت منابعی که به صورت یارانه‌ای در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌گرفت، غیرشفاف بود و مشخص نمی‌شد این منابع به هدف خود می‌رسد یا خیر.

وی گفت: در سازمان بیمه سلامت ایران آمادگی داریم تفاوت نرخ ارز ترجیحی را به مصرف کننده نهایی و بیماران برسانیم.

رضایی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای برای تجهیزات پزشکی شرایط مناسبی ندارد، افزود: ۸ تا ۱۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری مربوط به تجهیزات پزشکی است و در این باره برای سازمان بیمه سلامت ایران، ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان صورت حساب رسمی صادر می‌شود.

وی گفت: البته در سال‌های اخیر بخشی از پرداخت‌های بیماران به ویژه در بخش تجهیزات پزشکی به صورت غیر رسمی بوده است که ما از آن اطلاعی نداریم.

رضایی افزود: اگر خرید راهبردی تجهیزات پزشکی تولید داخل را انجام دهیم به طور قطع از هزینه‌های بیماران کاسته می‌شود.

وی گفت: اگر استانداردهای بین المللی در تولید تجهیزات پزشکی داخلی رعایت شود مقاومتی در سطوح بعدی تجهیز کننده نخواهیم داشت.

رضایی افزود: باید از ابزارهای تشویقی برای تجویز کننده و مراکز ارائه دهنده خدمات استفاده کنیم.

وی گفت: به عنوان نمونه، نظام پرداخت و پزشک تجویز کننده کالاهای تولید داخل باید با پزشکی که تولیدات غیر داخلی را تجویز می‌کند، متفاوت باشد.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران افزود: خرید راهبردی تجهیزات پزشکی موجب کاهش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی این کالاها به نفع بیماران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه