English

علیرضا زالی:

قانون اساسی کشور در ارتقای سلامت عمومی بسیار راهگشا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قانون اساسی کشور یک سند مترقی در حوزه سلامت است که در ارتقای سلامت عمومی بسیار راهگشا است.

قانون اساسی کشور در ارتقای سلامت عمومی بسیار راهگشا است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در وبینار نقش یونسکو در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه سلامت یک حق همگانی است، توجه ویژه سازمان ملل متحد به این حوزه را یادآور شد و افزود: قانون اساسی کشور یک سند مترقی در حوزه سلامت است که در ارتقای سلامت عمومی بسیار راهگشا است.

وی، نسبت به ایجاد یک مدل برای رفع محرومیت‌های محیطی، واکسیناسیون، کاهش مرگ و میر مادران و کودکان توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ارائه آن به یونسکو اعلام آمادگی کرد.

زالی همچنین با اشاره به اهمیت سواد سلامت و ظرفیت‌های موجود در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خواستار گسترش همکاری‌های دانشگاه و یونسکو برای ارتقای سطح سواد سلامت در جامعه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به سند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای ارتقای سلامت، گفت: در این سند حوزه‌های مختلفی همچون آموزش، پژوهش، طب ایرانی، اخلاق پزشکی، ترویج برنامه‌های پزشکی و خود مراقبتی پرداخته شده است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت معنوی، طرح روستاهای سالم، تغییرات اقلیمی، بایواکولوژی، جغرافیای سلامت و فناوری‌های نوین نسبت به اشتراک گذاری دستاوردهای دانشگاه با یونسکو در این حوزه‌ها اعلام آمادگی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اولین بیمارستان حکمت بنیان کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأسیس شده است، حکمت را از موضوعات مورد توجه یونسکو عنوان کرد.

زالی همچنین در ادامه پیشنهاد داد با استفاده از ظرفیت‌های یونسکو برای ترویج هنر، از ظرفیت آرت تراپی به عنوان یک علم بین رشته‌ای استفاده شود.

وی همچنین نسبت به راه اندازی یک رویداد بین المللی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه فرهنگ پزشکی و با همکاری یونسکو اعلام آمادگی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به رایزنی‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سلامت دانش آموزان، خواستار همکاری سه جانبه با یونسکو برای تحقق این هدف شد.

زالی همچنین خواستار همکاری سه جانبه بین یونسکو، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه ارتباطات سلامت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه