English

ورود سامانه بارشی به غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطران وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور وبارش باران و وزش باد شدید همراه با رعد و برق و بارش برف خبر داد.

ورود سامانه بارشی به غرب کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور گفت: امروز (۱۱اسفند) برای استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

وی افزود: از بعدازظهر پنجشنبه (۱۲اسفندماه) سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور و در شمال غرب، غرب و به‌تدریج برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت همراه با رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطران وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه شدت بارش در نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی نقاط استان لرستان، شمال و شرق خوزستان و شمال چهارمحال وبختیاری خواهد بود.

وی افزود: جمعه (۱۳ اسفندماه)عمده فعالیت این سامانه بارشی در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، شمال استان فارس و شمال استان بوشهر خواهد بود.

به گفته ضیاییان همچنین در این روز در برخی نقاط شمال غرب ، شرق و مرکز نیز در بعضی ساعات بارش رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز جمعه(۱۳ اسفندماه) شدت بارش در استان‌های چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه شرقی خوزستان است که در این مناطق بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز شنبه (۱۴ اسفندماه) نیز بارش پراکنده برای ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط شرق و شمال غرب و روز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) برای سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش کیفیت هوا از فردا اظهار کرد: از بعدازظهر پنجشنبه (۱۲ اسفندماه) در نیمه غربی کشور و سواحل غربی دریای خزر و طی روز جمعه و شنبه (۱۳ و ۱۴ اسفندماه) در غالب مناطق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ضیاییان با اشاره افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر گفت: روز پنجشنبه افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد و مجدد از ظهر جمعه(۱۳ اسفندماه) کاهش دما در این مناطق اتفاق می افتد و همچنین جمعه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور رخ می‌دهد و در این روز دریای خزر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ اسفندماه) نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی در اواخر وقت ابری وگاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ و برای روز جمعه (۱۳ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ اسفند ماه) اهواز با دمای ۲۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- و۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه