English

ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور و سپس خروج این سامانه بارشی از کشور و ورود سامانه بارشی جدید از پنج‌شنبه (۱۲ اسفندماه) خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه به کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: طی این روز شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه (۹اسفندماه) در نوار شرقی و سه شنبه (۱۰ اسفندماه) در شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد سپس سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۱۱ اسفندماه)در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرام است و پنج شنبه (۱۲ اسفندماه) سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موفت، کاهش دما و احتمال رعدوبرق  در ارتفاعات و مناطق سردسیر و بارش برف در استان‌های واقع در این مناطق می‌شود و به‌تدریج جنوب غربی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی ۲۴ ساعت آینده در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

به گفته وی از بعدازظهر امروز تا سه شنبه (۸ تا ۱۰ اسفندماه)خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ اسفندماه) صاف و به‌تدریج غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۰ اسفندماه) غبارآلود و ناسالم برای گروه‌های حساس با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ اسفند ماه) بندرعباس و با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه