English

بارش باران در ۱۶ استان کشور از امروز/ کاهش دما ۱۰ درجه ای دمای هوا

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید موقت در ۱۶ استان و کاهش دما تا۱۰درجه سانتیگراد در شمال و غرب کشور خبر داد.

بارش باران در ۱۶ استان کشور از امروز/ کاهش دما ۱۰ درجه ای دمای هوا

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیایان اعلام کرد: امروز(۲۱دی‌ماه) در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، نیمه‌شمالی و شرق خوزستان و برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، گیلان و تهران بارش باران، وزش باد شدید موقت و با احتمال رعد و برق در استان‌های جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف خواهد بود و چهارشنبه (۲۲دی‌ماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود و فقط در بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنج شنبه(۲۳دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید، در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به محدوده بارش‌های روز جمعه (۲۴دی‌ماه) اظهار کرد: جمعه (۲۴دی‌ماه) در غالب مناطق نیمه غربی کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد که شدت بارش‌ها دراستان‌های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد بود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۵دی‌ماه) در بیشتر مناطق کشور به‌جز پاره‌ای از مناطق شمال غرب و جنوب شرق بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در شمال شرق و جنوب کشور خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: امروز (۲۱دی‌ماه) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران، البرز و اصفهان و چهارشنبه و پنج شنبه  (۲۲ دی‌ماه) در اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دما و وزش باد در برخی مناطق کشور گفت: جمعه و شنبه ( ۲۴و۲۵ دی‌ماه) در شمال غرب،غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر دما ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و همچنین جمعه (۲۴دی‌ماه) در جنوب شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و شنبه(۲۵دی‌ماه) در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید رخ می‌دهد .

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲دی‌ماه) قسمتی ابری و درصبح مه رقیق و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای۶ و حداکثر دمای۱۴ درجه سانتیگراد و طی روز پنج‌شنبه (۲۳دی‌ماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد، از بعد از ظهر ابری و از اوایل  شب بارش باران با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درپایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۱و۲۲دی‌ماه) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۳ و۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۶ و۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی