English

آمیتیس رمضانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج:

تهاجم ویروس امیکرون به بافت ریه کمتر است/ سویه امیکرون در گروه‌های غیر واکسینه به شکل دیگری ظاهر می‌شود

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور تهران، بر این نکته تاکید کرد که قدرت سرایت سویه امیکرون سه تا پنج برابر دلتا است اما تهاجم آن به بافت ریه کمتر است.

تهاجم ویروس امیکرون به بافت ریه کمتر است/ سویه امیکرون در گروه‌های غیر واکسینه به شکل دیگری ظاهر می‌شود

آمیتیس رمضانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج با بیان اینکه واریانت کرونای دلتا نسبت به واریانت‌های قبلی خود بسیار شدیدتر بود و علائم بالینی آن نیز به شکل حاد خود را نشان می‌داد، گفت: تظاهرات بالینی کرونای امیکرون، خفیف‌تر از تظاهرات بالینی نوع دلتا است بدان معنا که عطسه، سینوزیت، گلودرد و آبریزش بینی جزء علائم قالب این سویه به شمار می‌رود و در واقع شبیه سرما خوردگی است.

وی با اشاره به اینکه اختلال بویایی و چشایی در سویه امیکرون کمتر به چشم می‌خورد، تصریح کرد: در عین حال می‌توان گفت علائمی مانند تب در این سویه کمتر خود را نشان داده و در واقع شدت آن کمتر است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس امیکرون ضعیف‌تر از سویه قبلی آن است، یادآور شد: اگرچه این سویه قدرت سرایت بسیار بالایی دارد اما تهاجم آن به بافت ریه کمتر است.

 

قدرت سرایت سویه امیکرون سه تا پنج برابر دلتا است

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور تهران تصریح کرد: درگیری ریه افراد، موضوعی بود که بیماری کرونا را خطرناک می‌کرد اما در واریانت اومیکرون، پاتوژنیسیته کمتری در ریه وجود دارد.

رمضانی با تاکید بر اینکه قدرت سرایت سویه امیکرون سه تا پنج برابر دلتا است، بیان داشت: البته نباید به تصور ضعیف بودن ویروس امیکرون در برابر واریانت قبلی خود، نسبت به آن بی اهمیت بود زیرا ممکن است این ویروس در گروه‌های غیر واکسینه، افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند به شکل دیگری ظاهر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی