English

حسین فرشیدی؛

سویه امیکرون در هرمزگان تایید نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون در هرمزگان وجود سویه امیکرون تایید نشده است.

سویه امیکرون در هرمزگان تایید نشده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: امیکرون نام معرفی شده از طرف سازمان بهداشت جهانی و یکی از سویه های جدید کووید ۱۹ با قدرت سرایت چندین برابر دلتاست که ابتدا در کشورهای آفریقایی شناسایی شده و پس از دو هفته در کشورهای اروپایی نیز انتشار پیدا کرد.
فرشیدی با بیان اینکه در این سوش قدرت انتقال بیماری از یک انسان به انسان دیگر چندین برابر سویه های قبلی است، گفت:  خوشبختانه واکسیناسیون در کنترل این بیماری موثر است و مرگ و میر ناشی از آن طبق آنچه در کشورهای اروپایی گزارش شده در افراد واکسینه شده کمتر است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه این سوش جدید از بیماری در حال حاضر وارد کشور ایران شده و یک مورد تایید شده است افزود: با توجه به تجربه قبلی زمانی که ویروس در جایی در دنیا پیدا شود تعاملات بین کشورها خصوصاً سفرهای تجاری گردشگری به عنوان یکی از راه‌های انتقال ویروس سبب انتشار آن می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع دو هفته گذشته در هرمزگان رصد ویژه‌ای مبادی ورودی سفرهای زمینی، دریایی و پروازها انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه علائم این سویه جدید کرونا با انواع قبلی تفاوت چندانی ندارد در بررسی مواردی که علائم شدیدتری داشتند نمونه جداگانه ای گرفته و برای بررسی احتمال وجود سویه امیکرون به تهران و انستیتو پاستور ارسال شد تاکنون در هرمزگان وجود سویه امیکرون تایید نشده است.
فرشیدی با اشاره به وجود سویه امیکرون در کشور اذعان داشت: این بدان معناست که در هر جای دیگر و در هر لحظه ممکن است با این سویه جهش‌یافته مواجه شویم.
وی در پاسخ به این سوال که برای پیشگیری از از ابتلا و مرگ و میر باید چه اقداماتی انجام داد گفت: مهم‌ترین عامل پیشگیری در حال حاضر زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است است که از تمام مردم درخواست داریم با توجه به اینکه به دلیل وضعیت آبی استان بازگشایی ها انجام شده در انجام این خصوص بسیار کوشا باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین واکسیناسیون را در کنترل و مهار این بیماری بسیار موثر است و گفت: خوشبختانه در استان هرمزگان واکسیناسیون تاکنون دز اول واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۲ سال بیش از ۹۶ درصد و دز دوم بالای ۸۴ درصد انجام شده است.
فرشیدی ضمن بیان اینکه هنوز حدود ۴ تا ۵ درصد جمعیت واکسن نزده اند، اظهارداشت: این افراد هرچه سریعتر جهت انجام واکسیناسیون اقدام کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه در استان هرمزگان دز سوم واکسیناسیون را  نیز شروع کرده‌ایم در ادامه گفت: افرادی که موعد دوز سوم واکسن آنان فرا رسیده است، خصوصاً افراد بالای ۴۰ سال جهت دریافت دز سوم اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پاسخ به سوال اینکه کیت های تشخیص امیکرون در استان موجود است یا خیر! خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیت های آزمایشگاهی جهت شناخت سویه اومیکرون در هرمزگان وجود ندارد و نمونه‌ها به تهران ارسال می‌شود اما به زودی این کیت های آزمایشگاهی در اختیار استان قرار خواهد گرفت.
فرشیدی استفاده مستمر از ماسک حفظ فاصله فیزیکی انجام واکسیناسیون را مهم‌ترین راهکار پیشگیری و کنترل این سویه عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه