English

کیفیت هوای تهران ۲۱ خرداد ۱۴۰۰/ شاخص کیفیت هوا به ۷۳ رسید

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 73 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۲۱ خرداد ۱۴۰۰/ شاخص کیفیت هوا به ۷۳ رسید

به گزارش خبرگزاری موج، کیفیت هوای تهران امروز جمعه 21 خرداد 1400 با شاخص 73 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 83 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۲۱ خرداد ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است.

وضعیت ناپایدار جوی در طول روز ادامه خواهد یافت و از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند افزایش دما و حضور عوامل کافی، سبب تولید آلاینده ازن خواهد شد و به تبع آن در برخی ساعات بعدازظهر احتمال کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق دور از انتظار نخواهد بود. شرایط نسبتاً ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد یافت که پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل کرده و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت را به دنبال خواهد داشت.

با کاهش تدریجی تندی باد تا صبح روز شنبه (۲۲ خرداد ۱۴۰۰) و افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته، در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در طی روز نیز عدم وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت.

با تداوم این وضعیت جوی تا ساعات پایانی شنبه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی