English

کیفیت هوای تهران ۱۹ خرداد ۱۴۰۰/ شاخص کیفیت هوا به ۷۹ رسید

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 79 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۱۹ خرداد ۱۴۰۰/ شاخص کیفیت هوا به ۷۹ رسید

به گزارش خبرگزاری موج، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 19 خرداد 1400 با شاخص 79 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 104 در شرایط ناسالم قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که صبح روز چهارشنبه (۱۹ خرداد ۱۴۰۰) کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام و پایدار در طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در برخی مناطق، احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

افزایش تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. با تداوم وزش باد مؤثر تا صبح روز پنجشنبه (۲۰ خرداد ۱۴۰۰) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

شرایط ناپایدار جوی در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، بااین حال به‌دلیل حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

این شرایط جوی تا شامگاه پنجشنبه ادامه خواهد داشت و با افزایش نسبی تندی باد و پراکندگی آلاینده‌ها، پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه