English

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران مطرح کرد:

نامه نگاری برای اولویت واکسیناسیون مددکاران گرمخانه ها بی پاسخ مانده است! / در چند روز گذشته دو نفر در گرمخانه ها به کرونا مبتلا شده اند

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های مردمی شهرداری تهران درخصوص احتمال تهیه و تزریق واکسن کرونا به مددکاران گرمخانه ها گفت: در خصوص بحث واکسن از زمانی که هنوز بحث کووید ١٩ مطرح نشده بود برای واکسن آنفلوانزا با وزارت بهداشت و.. مکاتبات انجام داده بودیم و گفته بودیم که شرایط خاصی داریم. اما همچنان درخواستمان بدون پاسخ مانده است!

نامه نگاری برای اولویت واکسیناسیون مددکاران گرمخانه ها بی پاسخ مانده است! / در چند روز گذشته دو نفر در گرمخانه ها به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سید مالک حسینی در کنفرانس خبری که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در خصوص اجرای طرح زمستان گرم در حوزه های جذب و خدماتی که در گرمخانه ها ارائه شده گفت: در خصوص شناسایی و جذب آسیب دیدگان بر اساس آمار در سال ٩٩، ٨٩ هزار و ۶٨ نفر را از سطح شهر جمع آوری کردیم که تعدادی از این افراد به گرمخانه ها و تعدادی به سامان سراها منتقل شدند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با ذکر اینکه البته در میان این لیست قطعا اسامی تکراری زیاد است گفت : دلیل آنهم واضح است چون ممکن است برخی چند دفعه جذب شده باشند. 

وی با ذکر اینکه ازاین تعداد تقریبا هزار و ٩٠٠ نفر خانم و سایر افراد آقا بوده اند گفت :به نسبت سال قبل در جذب مردان ٣۴ درصد افزایش و در بانوان ٢۵ درصد کاهش داشتیم. در مجموع حدود ٣٢ درصد افزایش جذب افراد بی خانمان را داشتیم. البته حجم سرویس دهی  در زمستان بیشتر بود و حدودا از آبان ماه بالغ بر ۴٠ هزار نفر را جذب کرده ایم.

حسینی در ادامه در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون در مددکاران و اینکه نامه نگاری ها در این خصوص به کجا رسیده است؟ گفت: در خصوص بحث واکسن از زمانی که هنوز بحث کووید ١٩ مطرح نشده بود برای واکسن آنفلوانزا با وزارت بهداشت و.. مکاتبات انجام داده بودیم و گفته بودیم که شرایط خاصی داریم. اما احساس می کنیم که هنوز سختی کار مددکاران به خوبی مشخص نشده و برای همین همچنان درخواستمان بدون پاسخ مانده است!

وی با ذکر اینکه زمانی که توزیع واکسن مطرح می شود متاسفانه مددکاران در اولویت قرار نمی گیرند گفت: در دوره جدید دو مکاتبه با ستاد کرونای تهران داشتیم و رایزنی های بسیاری هم در این خصوص انجام دادیم وحتی وعده هایی نیزبه ما دادند که نشان می داد دیدگاه مسئولان در این زمینه  مثبت است . ولی به هر حال تا این لحظه ما هیچ پیغامی در خصوص نوبت واکسیناسیون مددکاران دریافت نکردیم.

سید مالک حسینی با بیان اینکه به حوزه مددکاران کم لطفی شده است گفت: معتقدم بعد از کادر درمان مددکاران در اولویت هستند.  تا انتهای سال ٩٩، بالغ بر ٩٣ نفر از همکاران ما درگیر کرونا شدند که به نسبت تعداد کل مددکاران ما،  آمار بالایی است. در موج چهارم نیز ٣4 نفر همکار کرونایی  ما تست هایشان مثبت بود که از این تعداد برخی در گرمخانه ها و بعضی در سازمان خدمت رسانی می کنند. 

وی در مورد آخرین وضعیت کرونا در گرمخانه ها گفت: تا پایان سال  ٩٩ موردی از ابتلا به کرونا که بدحال باشد، گزارش نداشتیم، فقط یک مورد در یکی از گرمخانه ها - که البته زیرمجموعه ما به آن معنا نبود - مشاهده شد . اما متاسفانه در چندروز گذشته دو مورد تست مثبت کرونا در گرمخانه ها داشتیم که البته تقریبا آن جا را قرنطینه کردیم. ما ایراد اساسی در خصوص قرنطینه داریم چرا که برخی از این افراد مصرف کننده مواد مخدر هستند.

وی با خوب توصیف کردن حال این دو نفر گفت: در یکی از این سامان سراها نیز همین مشکل را داشتیم که شش مددکار و چهار مددجو مبتلا به کرونا شدند. البته این مرکزهم اکنون از حالت بحرانی خارج شده است.

وی در پاسخ به یک سوال در خصوص آمار جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت: در مورد معتادان متجاهر هیچ ماموریتی نداریم. با این وجودبا سازمان های ذیربط همکاری خوبی برای تامین وسیله نقلیه داشتیم که البته گشت های ما نبودند. به این موضوع ورود نکردیم و نخواهیم کرد.

حسینی با اشاره به واگذاری گرمخانه ها تحت عنوان مسئولیت اجتماعی نیز تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی الزامی را برای ما در این زمینه مشخص نکرده استاندارد و ما نمی توانیم از این طریق و از سوی بخش های خصوصی این امر را انجام دهیم. هزینه های ما شامل هزینه سه وعده غذا، لباس فرم، هزینه های بهداشتی، نیروی انسانی و... است. این ها مواردی نیست که بتوان با مسئولیت اجتماعی آنها را به سرانجام رساند بلکه بیشتر جنبه داوطلبانه دارند و اگر بخواهیم به آنها ورود پیدا کنیم، ماموریت اصلی ما به زمین می ماند. 

او در عین حال تاکید کرد: البته از این ظرفیت استفاده می کنیم. بخش عمدهای مانند غذا و درمان از طریق مسئولیت اجتماعی صورت می گیرد و 40 درصد هزینه های ما از طریق مسئولیت اجتماعی دریافت می شود. 

مالک حسینی با بیان اینکه متولی واکسن شرکت شهر سالم است، بیان کرد: بخش خصوصی در غالب مسئولیت اجتماعی این قضیه را باید تامین کند.  اجازه ورود و توزیع  6 میلیون دوز واکسن به اتاق بازرگانی داده شده ولی هنوز دریافت نشده و باید رایزنی کنیم. حاضریم حتی در بازار آزاد واکسن برای مددجوها تهیه کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در آخرین رایزنی ها متقاعد شوند مددکاران نیز اولویت دارند. قول می دهم افرادی که در خط یک نیستند واکسن دریافت نکنند. بیشتر ناظران و افرادی که در گشت هستند باید واکسیناسیون شوند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در رابطه با گرمخانه‌های سیار عنوان کرد: گرمخانه های سیار در روزهای سرد برقرار هستند و نزدیک 6 هزار نفر شب از طریق گرمخانه های سیار جذب و خدمات رسانی شده اند. با این تدابیر خوشبختانه امسال دومین سالی بودیم که مرگ ناشی از سرما نداشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه