English

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به منحنی صعودی مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به منحنی صعودی مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در اروپا هشدار داد.

هشدار  سازمان جهانی بهداشت نسبت به منحنی صعودی مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به منحنی صعودی مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در اروپا هشدار داده است.

مدیر منطقه‌ای این سازمان می‌گوید: در دو هفته گذشته شمار قربانیان این بیماری در اروپا ۱۸ درصد افزایش داشته و هر ۱۷ ثانیه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

هانس کلوگه، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در کپنهاگ خبر از افزایش ۱۸ درصدی تلفات کووید ۱۹ ظرف دو هفته در حوزه اروپا داد. به گفته او ۲۹ هزار نفر در هفته گذشته در اروپا جان باخته‌اند که معنایش مرگ یک نفر در هر ۱۷ ثانیه بر اثر دچار شدن به این بیماری است.

فرانسه پیش از سایر کشورها از مرز دو میلیون آمار ابتلا به کرونا گذشته و از هنگام شیوع کرونا بیش از ۴۷ هزار نفر در این کشور بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت و درمان ایتالیا نیز روز چهارشنبه ۲۸ آبان از ۳۴ هزار و ۲۸۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ظرف یک روز خبر داد و همچنین ۷۵۳ نفر در یک روز اخیر در ایتالیا جان باخته‌اند.

بناب گزارش دویچه‌وله، همچنین لوتار ویلر، رئیس مؤسسه پژوهشی روبرت کخ در آلمان مجددا مردم را به رعایت مقررات کرونا فراخواند.

او گفت: هنوز اوج این بیماری را پشت سر نگذاشته‌ایم و با افزایش عده بیماران ممکن است ظرفیت بیمارستان‌ها پر شود. به همین دلیل نیز باید از ابتلای بیشتر شهروندان به کرونا جلوگیری شود.

اروپا ۶ ماه دشوار پیش رو دارد

سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داده است اروپا که یک بار دیگر در مرکز بحران همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفته، شش ماه دشوار را در پیش‌رو دارد.

هانس کلوگه تاکید کرده که با برقراری دوباره مقررات قرنطینه آمار ابتلا رو به کاهش است.

با سرعت گرفتن موج دوم همه‌گیری در ماه اکتبر، اغلب کشورهای اروپایی تدابیر سختگیرانه‌ای را برای مقابله با گسترش ویروس از سرگرفته‌اند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا کنون ۱۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۷۹ نفر در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۵۴ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.

بخش عمده‌ای از این مبتلایان در کشورهای بریتانیا، روسیه، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان هستند. در اروپا، بریتانیا با بیش از ۵۳ هزار قربانی بالاترین نرخ مرگ و میر را دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، فرانسه در دومین دور قرنطینه کرونایی قرار دارد و وزیر بهداشت این کشور می‌گوید متوجه است که در آستانه کریسمس این همه‌گیری، سلامت روانی مردم را به خطر انداخته است.

در ایتالیا آمار مرگ و میر نسبت به ماه اکتبر دو برابر شده است و ژوزپه کنته، نخست وزیر کشور هشدار داده که کریسمس امسال با همیشه متفاوت خواهد بود.

همچنین دانشمندانی که به دولت انگلیس مشاوره می‌دهند نگرانی مشابهی را مطرح کرده‌ و گفته‌اند که رفت و آمد خانواده‌ها به ویژه برای افراد سالمند، خطر بالقوه زیادی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی