English

آزمایش آنتی بادی کرونا، گذرنامه مصونیت فرد به اجتماع

آزمایش آنتی‌بادی کرونا یک آزمایش سریع خونی است که نشان می دهد فرد قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌ است یا خیر که در نتیجه آن گذرنامه مصونیت فرد به اجتماع قلمداد می شود.

آزمایش آنتی بادی کرونا، گذرنامه مصونیت فرد به اجتماع

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، پس از شیوع ویروس کرونا در دسامبر سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در شهر ووهان چین و گسترش سریع آن در سراسر جهان محققان به منظور کشف و تولید روش های تشخیص سریع، درمان و واکسن دست به کار شدند.

سرعت انتقال سریع این ویروس تاجدار که از خانواده بزرگ کروناویروس ها به وجود آمده سبب شد که در مدت کوتاهی بیش از نیمی از کره زمین را تحت تاثیر قرار دهد و حتی ابر قدرت های جهان را از پا بیاندازد.

کووید19 که اغلب با علائم تب، سرفه و تنگی نفس در بیمار ظاهر می شود در دوره نهفته 14 روزه ریه فرد را به عفونت شدید مبتلا و به اصطلاح پزشکی سفید می کند.

آزمایش آنتی بادی کرونا چیست؟

در این میان که تمام مردم دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می برند و چشم به اخبار جهان دوختند تا خبر کشف و تولید واکسن این ویروس را ببینند خبر آزمایش آنتی بادی توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

آزمایش آنتی‌بادی یا همان آزمایش سرولوژیک ویروس کرونا یک آزمایش سریع خونی است که نشان می دهد قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید یا نه؛ به معنای دقیق تر این آزمایش برای تشخیص ابتلا به این ویروس کاربردی ندارد در حقیقت نشان می دهد که آیا فرد قبلا به این ویروس مبتلا شده است و بدن نسبت به کرونا مقاوم شده است یا خیر؟!

در حالی که مردم جهان بی صبرانه در انتظار اتمام دوران قرنطینه هستند، برخی از کارشناسان آزمایش آنتی‌بادی را  به«گذرنامه مصونیتی» تشبیه کرده اند تا به افرادی که در خون خود پادتن این بیماری را دارند اجازه می دهد به محیط اجتماعی بازگردند.

کاربردهای آزمایش آنتی بادی کرونا

ناگفته نماند به دلیل پیچیدگی های ویروس کووید-۱۹ این آزمایش‌ها نمی‌توانند ضمانت کنند که شما نسبت به بیماری تا چه زمانی مصون شده‌اید یا خیر اما نکته مثبت این آزمایش علاوه بر گذرنامه مصونیت هرچند موقت برای حضور در اجتماع، اهدای پلاسمای خون افراد مبتلا شده به این ویروس است.

به این معنی که اگر آزمایش آنتی‌بادی شما برای ویروس کرونا مثبت شود، معمولا به معنای آن است که قبلا دچار کووید-۱۹ شده‌اید و می توانید برای اهدای پلاسمای خون خود در جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا اقدام کنید.

گفتنی است در روش پلاسما درمانی پادتن تولیدشده در بدن بیماران بهبود یافته استخراج‌ شده و به بیمار دیگری که هنوز درگیر کرونا است تزریق می‌شود و تاکنون ۴۰ درصد بیماران بدحال با این روش بهبود یافته اند.

تولید تست شناسایی آنتی بادی کرونا در ایران

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ۲۴ فروردین در توئیتر نوشت: با تلاش فناوران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی به زودی تست شناسایی آنتی بادی کووید_۱۹ و تست سریع کرونا براساس شناسایی آنتی بادی، در دسترس خواهد بود. این روش های تشخیص سریع، کم هزینه و فراگیر، اجرای مرحله ای فاصله گذاری هوشمند را در هفته های آتی تسهیل خواهد کرد.

پس از ایران نیز ۱۵ اردیبهشت ماه سازمان غذا و داروی آمریکا برای انجام آزمایش آنتی‌بادی به منظور تشخیص سابقه‌ی ابتلای افراد به کرونا ویروس به شرکت داروسازی سوئیسی Roche Holding AG مجوز "استفاده اضطراری" را صادر کرد.

آزمایش آنتی بادی کرونا، گذرنامه مصونیت فرد به اجتماع

حال با توجه به اینکه هنوز دارو و واکسن مشخصی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به این ویروس در دنیا تولید نشده است می توان آزمایش آنتی بادی کرونا را تنها روش مهار این اپیدمی که امکان فعالیت اجتماعی و بازگشایی مشاغل را فراهم می کند قلمداد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه