English

مدیر عامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان خبر داد؛

بهره برداری از واحد بخار نیروگاه خرم آباد تا پایان سال ۹۹

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا از بهره برداری واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

بهره برداری از واحد بخار نیروگاه خرم آباد تا پایان سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محسن امیری در جریان سفر به استان لرستان و بازدید از نیروگاه خرم آباد ضمن تشریح آخرین وضعیت احداث واحد‌های این نیروگاه اظهار داشت: واحد اول گازی این نیروگاه با شبکه برق کشور سنکرون شده و واحد دوم گازی این نیروگاه نیز تا هفته اول اردیبهشت به شبکه سراسری برق می‌پیوندد.

بهره برداری از واحد بخار نیروگاه خرم آباد تا پایان سال ۹۹ / تولید بیش از ۱۴ میلیون مگاوات ساعت انرژی در سال ۹۸ توسط بنیاد مستضعفان

وی افزود: واحد بخار نیروگاه خرم آباد به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات نیز تا پایان سال ۹۹ وارد مدار خواهد شد و با افزوده شدن این واحد، ظرفیت این نیروگاه به ۴۸۰ مگاوات خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا، به شیوه دورکاری فعالیت می‌کنند، همکاران نیروگاهی صبا به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند تا علاوه بر اتمام به موقع تعمیرات نیروگاه ها، برق مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف نیز به صورت پایدار تأمین شود.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با اشاره به برنامه‌های توسعه نیروگاهی این هلدینگ، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، به گونه‌ای عمل می‌کنیم تا هم سلامت سیستم تولید برق را به صورت کامل داشته باشیم و هم سلامت نیروی انسانی در شرایط شیوع ویروس کرونا حفظ شود.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با بیان اینکه ضریب آمادگی نیروگاه‌های صبا نسبت به چندسال گذشته از وضعیت مناسب تری برخوردار بوده است و در پیک مصرف سال ۹۸ توانستیم با حداکثر ضریب آمادگی خدمتگزار کشورمان باشیم، افزود: خوشبختانه میزان تولید در نیروگاه‌های مجموعه صبا در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پیشرفت قابل توجهی داشته است.

بهره برداری از واحد بخار نیروگاه خرم آباد تا پایان سال ۹۹ / تولید بیش از ۱۴ میلیون مگاوات ساعت انرژی در سال ۹۸ توسط بنیاد مستضعفان

امیری همچنین با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های وابسته به هلدینگ صبا گفت: امیدواریم طبق برنامه ریزی انجام شده طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه‌ها را به اتمام برسانیم و در همین راستا برنامه‌ای را دنبال می‌کنیم تا با سرعت بخشی به پیشرفت پروژه بخش بخار نیروگاه چابهار و احداث بخش بخار نیروگاه خرمشهر نیز، این نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

امیری با بیان اینکه نیروگاه‌های وابسته به بنیاد مستضعفان موفق به تولید ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی در سال ۹۸ شده اند، تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش پرسنل خدوم نیروگاهی با اتمام به موقع تعمیرات نیروگاه‌ها با آمادگی کامل وارد پیک مصرف برق در سال ۹۹ خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه