English

صرفه جویی ۲۵ میلیون یورویی در تعمیرات اساسی توربین گازی نیروگاه قم رقم خورد؛

ساخت پره توربین‌ های گازی برای نخستین بار در کشور با مشارکت بنیاد مستضعفان

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان از ساخت پره توربین‌های گازی میتسوبیشی نیروگاه قم برای نخستین بار در کشور خبرداد و گفت: با تلاش جهادی متخصصین داخلی در تعمیرات اساسی واحد‌های گازی نیروگاه قم، از خروج ۲۵ میلیون یورو ارز جلوگیری شده است.

ساخت پره توربین‌ های گازی برای نخستین بار در کشور با مشارکت بنیاد مستضعفان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محسن امیری، با اشاره به انجام عملیات تعمیرات اساسی یا اورهال در نیروگاه قم و بکارگیری از برخی توانمندی های داخلی برای نخستین بار در این عملیات اظهار کرد: به دنبال انجام تعمیرات اساسی دوره ای در نیروگاه قم که با هدف آمادگی 100 درصدی این نیروگاه برای تولید انرژی در زمان اوج مصرف در کشور انجام شد، مهندسان این نیروگاه موفق شدند برای نخستین بار پره های توربین گازی واحد 4 این نیروگاه را که تا پیش از این از کشورهای خارجی وارد می شد، با مشارکت دیگر مهندسان توانمند کشورمان در داخل، ساخته شد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: این پره ها برای اولین بار با مشارکت گروه مپنا طی مدت 6 ماه داخلی سازی و تولید شد و برای نخستین بار در 25 سال گذشته، بر روی یک واحد گازی نیروگاهی نصب شد.

وی با بیان اینکه برای این تعمیرات ۱۸۰۰ نفر ساعت کار انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در ایران پره متحرک ردیف اول، توسط شرکت‌های داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.

امیری اضا فه کرد: با ساخت  این پره ها در داخل کشور، علاوه بر تامین نیاز نیروگاه های موجود، متخصصان و مهندسان کشورمان از خروج بیش از 25 میلیون یورو به خارج از کشور جلوگیری کردند.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد افزود: واحد چهار گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قم که به ‌منظور بازدید مسیر گاز داغ (HGP) طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل دیسپاچینگ ملی از تاریخ 15 اسفند‌ماه 98 برای مدت 21 روز از شبکه سراسری برق خارج شده بود با همت و تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم، 3 روز زودتر از موعد مقرر به شبکه سراسری برق پیوست.

امیری ادامه داد: در این عملیات اجزای اتاق احتراق، نازل‌های سوخت، پره‎های ثابت و متحرک، ژنراتور، سیستم تحریک و همچنین تجهیزات کمکی شامل سیستم‌های روغن‌کاری و خنک‎کن و تجهیزات ابزاردقیق مورد بازرسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین واحد 2 بخار نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیز که به‌منظور انجام بازدید دوره‌ای سالیانه با هماهنگی مرکز کنترل دیسپاچینگ ملی از تاریخ 21 اسفندماه سال ۹۸ از شبکه سراسری برق خارج شده بود، 2 روز زودتر از موعد مقرر به مدار بازگشت و در حال حاضر نیز آمادگی کامل برای ورود به اوج مصرف را دارا است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، نیروگاه سیکل ترکیبی قم در کیلومتر 15 جاده قم ـ اراک با چهار واحد گازی هر یک با قدرت 128.5 مگاوات و دو واحد بخاری هر یک با قدرت 100 مگاوات توان تولید نامی در مجموع 714 مگاوات را دارا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه