English

برگزاری آخرین جلسه دادگاه پرونده ورمی کمپوست

امروز آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ورمی کمپوست برگزار شد.

برگزاری آخرین جلسه دادگاه پرونده ورمی کمپوست

به گزارش خبرگزاری موج، آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ورمی کمپوست  امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه با ۱۳ هزار شاکی و با حضور متهمان پرونده و جمعی از شکات در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

طبق اعلام قاضی پرونده حکم دادگاه تا پایان سال صادر می‌شود.

گفتنی است؛ پرونده ورمی کمپوست یکی از پرونده‌های بزرگ سال‌های اخیر در رابطه با کلاهبرداری است؛ پرونده‌ای که تا کنون ۱۳ هزار شاکی دارد و متهم ردیف اول آن، فردی به نام الف. ش است.

این فرد با همدستی دو نفر از بستگان خود و پنج نفر دیگر در پوشش فروش کود‌های ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را (حدود ۲۰ استان) به سرمایه‌گذاری در شرکت خود ترغیب کرد، اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد تومانی زد.

متهم ردیف اول این پرونده و همدستانش که ۲۲ اسفند ۹۵ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک محاکمه شدند، با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر، چند دستگاه خودروی خارجی گران‌قیمت و چند دستگاه خودروی برف‌بازی خریده بودند.

در این پرونده هزاران مالباخته از یک میلیون تا یک میلیارد تومان خسارت دیده‌اند، اما بیشتر آن‌ها مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان از دست داده‌اند.

نهایتاً فروردین سال ۹۶، دادگاه حکم پرونده ورمی کمپوست را صادر کرد که پرونده با اعتراض دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم، به دیوان عالی کشور ارسال شد که در نهایت حکم متهمان در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم ارز ارسال شد.

امروز آخرین دفاعیات از متهمان پرونده اخذ و حکم دادگاه به زودی صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه