English

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص کلاهبرداری از طریق واریز مبالغ به حساب افراد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان نسبت به سو استفاده برخی مجرمان سایبری با شگرد واریز وجه به حساب افراد به شهروندان هشدار داد.

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص کلاهبرداری از طریق واریز مبالغ به حساب افراد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به کلاهبرداری از طریق واریز مبالغ به حساب افراد گفت: کلاهبرداران سایبری از طریق فیشینگ به اطلاعات حساب های بانکی کاربران دسترسی پیدا کرده و به منظور پولشویی و طولانی کردن فرآیند پی جویی جرایم وجوهات سرقتی را به حساب آنان انتقال می دهند و سپس در زمان های متعدد نسبت به برداشت غیر مجاز از آن ها اقدام می کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در این خصوص به شهروندان توصیه می کنیم ضمن فعال سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب های مالی خود ، به محض اطلاع از واریز هر گونه مبالغ مشکوک به حساب های مالی بلافاصله با تغییر رمز دوم کارت های بانکی موضوع را به صورت رسمی به مراجع قضایی و بانک های عامل اطلاع دهند .

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندانی که به هر عنوان کارت، شماره حساب خود را دراختیار دیگران قرارداده اند قبل از بروز هرگونه مشکل و جلوگیری از سوء استفاده، رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم به منظور جلوگیری از این گونه جرایم با توجه به مهلت تعیین شده توسط بانک ها هر چه سریع تر نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی