English

رایگانی خبر داد؛

۵۲۸ مورد بازرسی در طرح نظارتی ویژه شب یلدا/توقع داریم قیمت گوشت ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به اینکه در روز‌های آینده گوشت منجمد وارداتی وارد بازار خواهد شد توقع بر این است که نرخ گوشت ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد.

۵۲۸ مورد بازرسی در طرح نظارتی ویژه شب یلدا/توقع داریم قیمت گوشت ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری موج،  یاسر رایگانی ، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری در خصوص عملکرد این سازمان در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا 27 آذرماه در مدت 274 روز، تعداد 430 هزار و 359 پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

وی افزود: از این تعداد، 333 هزار و 870 پرونده مربوط به کالا و خدمات، 62 هزار و 534 پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و 33 هزار و 955 پرونده مربوط به حوزه بهداشت و درمان است و در مجموع متخلفان در این بازه زمانی به پرداخت 182 هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

رایگانی گفت: تعداد پرونده های وارده واحدهای اجرای احکام 303 هزار و 657 پرونده بوده و تعداد 290 هزار و 57 پرونده مختومه شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مجموع وصولی واحدهای اجرای احکام تعزیرات در این بازه زمانی 5 هزار میلیارد ریال بوده است و همچنین 957 میلیارد ریال نیز مبلغ ریالی محکومیت به عنوان اعاده در حق شاکی برای متخلفان صادر شده است.

* تشکیل پرونده های کاغذ و مقوا

وی با اشاره به تشکیل پرونده های کاغذ و مقوا گفت: از ابتدای سال 20 پرونده در سراسر کشور بوده است که 7 پرونده حکم محکومیت صادر شده و 3 پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته و 2 پرونده نیز با توجه به عدم صلاحیت سازمان برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

رایگانی در مورد مهم ترین آرای صادره افزود: در حوزه کالا و خدمات متهم پرونده گرانفروشی در استان یزد به پرداخت 112 میلیارد ریال جریمه نقدی و استرداد وجه حاصل از فروش کالا و ممهور کردن پروانه به مهر تخلف مرتبه اول محکوم شد.

وی تصریح کرد: در استان تهران نیز فردی به اتهام حمل کالای قاچاق به پرداخت 599 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

رایگانی در مورد طرح یلدا گفت: با اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا از تاریخ 24 آذر تا 30 دی سال جاری، تعداد یک هزار و 9 اکیپ گشت مشترک اعزام و 6 هزار و 528 مورد بازرسی انجام شده است.

وی گفت: یک هزار و 83 واحد دارای تخلف، 2 هزار و 884 واحد بدون تخلف شناسایی است.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد پیشگیرانه سازمان تعزیرات در برخورد با تخلفات تعداد یک هزار و 824 واحد صنفی پس از دریافت تذکر نسبت به اصلاح تخلف اقدام کردند. در این طرح یک هزار و 805 واحد صنفی متخلف به پرداخت 145 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۱۹ پرونده درخصوص قاچاق ارز، پوشاک، پارچه، سوخت و پتو در شهرستان‌های استان تهران توسط مراجع قضائی به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال تشکیل شد و در حال رسیدگی است.

* توقع داریم نرخ گوشت ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد

رایگانی گفت: با توجه به اینکه در روز‌های آینده گوشت منجمد وارداتی وارد بازار خواهد شد توقع بر این است که نرخ گوشت ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد.

وی افزود: نرخ گوشت گرم باید بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان باشد، اما تاکنون به این قیمت دست نیافته ایم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه خودرو‌های وارداتی قاچاق هستند، گفت: در حال حاضر واردات هر گونه خودرو به کشور ممنوع است.

رایگانی تصریح کرد: برخی از شرکت‌های واردات خودرو که خودرو را در فضای مجازی با قیمت پایین به فروش می‌رسانند، یقینا دارای ایراداتی هستند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با هشدار به فروشندگان آهن آلات در شهر تهران گفت: فردی پس از خریداری محموله ۳۰ تنی آهن متوجه شد که ۶ تن کم فروشی شده است، به همین دلیل مقرر شد تا سازمان تعزیرات در بازار آهن شعبه‌ای برای رصد بیشتر آهن فروشان تأسیس کند.

رایگانی تصریح کرد: پس از افزایش قیمت بنزین، ورودی پرونده های تعزیراتی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه