English

در بدو ورود به هرمزگان؛

قوه قضاییه مبارزه با فساد را از گلوگاه ها شروع کرده است

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان هرمزگان به صورت سرزده از گمرک شهید رجایی بازدید کرد چرا که 70 درصد ترانزیت کل کشور را از این گلوگاه مهم بندری انجام می شود.

قوه قضاییه مبارزه با فساد را از گلوگاه ها شروع کرده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آیت الله رئیسى رئیس قوه قضاییه پس از ورود به استان هرمزگان، براى اداى احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهداى بندرعباس حاضر شد.

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان هرمزگان به صورت سرزده از گمرک شهید رجایی بازدید کرد.

ایت الله رئیسی بر خلاف رویه معمول که در این گونه سفرها از محل‌های رسمی بازدید می‌شود، بدون حضور مسئولین مربوطه نقاط ضعف و آسیب‌های بندر و گمرک شهیدرجایی را شخصا مورد بررسی قرار داد و با برخی از مراجعه کنندگان گفت‌وگو پرداخت.

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان هرمزگان به صورت سرزده از گمرک شهید رجایی بازدید کرد چرا که 70 درصد ترانزیت کل کشور را از این گلوگاه مهم بندری می داند.

حضور رئیس دستگاه قضا در اسکله شهید رجایی نشان می‌دهد، شاهراه اقتصادی کشور در واردات و صادرات باید از هرگونه فساد پاک باشد.

وی با اشاره به وجود هشت سامانه اصلی و ۲۰ سامانه فرعی در امر مبارزه با قاچاق کالا، افزود: سامانه ها و ابزار ارتباطی و اطلاعاتی امر مبارزه با قاچاق را تسهیل می کند تا گمرکات و بنار و مناطق آزاد وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه های متولی امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عنوان کرد: اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد که باید با بازنگری در وظایف، این فاصله را کم کرد.

وی اذعان داشت: علیرغم همه تلاش‌ها و اقداماتی که در این چهل ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت توسعه یافتگی استان هرمزگان و در جای جای این استان انجام شده، ولی باز هم مشکلاتی وجود دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه استان هرمزگان قطب کشاورزی و از محورهای مهم صنعت به ویژه صنایع سنگین و از محورهای چندگانه شیلاتی در کشور است که کار بسیار گسترده‌ای انجام شده، ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی مردم با مسائلی مواجه هستند که بحمداله گام‌هایی در جهت رفع مشکلات برداشته شده است و ما هم در این سفر مسائل مختلف به ویژه صادرات و وارادات که این استان یکی از محورهای صادرات و واردات کشور است و موضوع نگران کننده قاچاق کالا که از مسائل بسیار رنج آور است و رونق تولید را تهدید می‌کند را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حتما باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالا از سوی همه اجزا و بخش‌های مختلف گام‌هایی برداشته شود که از دغدغه‌های ما نیز هست، ادامه داد: موضوع قاچاق کالا از نکاتی است که بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و با مسئولان مختلف همفکری خواهیم کرد که چگونه با این مسئله مواجه شویم.

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در ادامه سفرهاى استانى خود و در راس یک هیئت عالى قضایى در استان هرمزگان پیگیر مسائل قضایی، قاچاق کالا و ارز نیز است.

دیدار با مردم، خانواده معظم شهدا، نخبگان، روحانیون، دانشگاهیان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی این استان و نشست با مسئولین ادارات و سازمان‌ها در شورای اداری استان هرمزگان از دیگر برنامه های سفر رئیس قوه قضاییه به این استان است.

اولین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز طی امروز با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه تشکیل خواهد شد.

شایان ذکر است؛ گمرک شهید رجایی بندرعباس بزرگترین گمرک کشور شناخته می‌شود که راه اندازی آن در سال ۱۳۷۶ توسط هیئت وزیران کشور تصویب شد، این گمرک به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی