English

در ۶ ماهه نخست سال جاری؛

کشف هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف یک هزار و 234 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با افزایش 87 درصدی طی شش ماهه اول امسال در سطح استان خبر داد.

کشف هزار و 234 میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان، در نشست رسانه‌ای به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و قدردانی از زحمات بی وقفه پلیس استان در طول سال، اذعان داشت: پلیس استان هرمزگان طی 6 ماهه اول سال جاری، با تلاش شبانه‌روزی، اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده، دو هزار و 560 دستگاه خودرو و 29 فروندشناورحامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار قاچاق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 87 درصد افزایش داشته است، تشریح کرد: در این مدت مجموعا" یک هزار و 234 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با تلاش ماموران انتظامی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان متهمان دستگیرشده در بحث کالای قاچاق را دو هزار و 685 نفر اعلام و بیان کرد: در این مدت 390 فقره پرونده بالای صدمیلیون تومان تشکیل و 27 باند کلان قاچاق کالا منهدم شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت 56 میلیون نخ سیگار، 85میلیون و 964هزار مترپارچه، 690 دستگاه لوازم تصویری، 21هزار و 280 عدد لوازم خانگی،13میلیون لیتر سوخت، دو هزار و 791 تن برنج، 3هزار و 513 راس دام و 28 هزار و 464 قلم لوازم آرایشی بهداشتی کشف شد.

سردار ملکی در بخشی از سخنان خود ضمن بیان اینکه تلاش ماموران انتظامی هرمزگان بی وقفه است، ادامه داد: با تلاش ماموران انتظامی با اجرای 520 طرح پاکسازی در 6 ماهه اول امسال بیش از 32 تن انواع مواد مخدر کشف و 547 دستگاه خودرو در بحث حمل و قاچاق مواد افیونی توقیف شد، همچنین دو هزار و 112 قاچاقچی مواد مخدر، هزار و 755 خرده فروش دستگیر و 22 هزار معتادکارتن خواب از سطح استان جمع آوری شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به کاهش هفت درصدی وقوع کل جرائم در استان، تصریح کرد: طی این مدت با تلاش مأموران چهار هزار و 212 نفر سارق در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه در زمینه ترافیکی و حوادث جاده ای درون و برون شهری متاسفانه شاهد افزایش 13 درصدی مجموع تصادفات بوده ایم، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای سفرهای تببستانی و ظرفیت خوب استان در جهت جذب مسافر، از رانندگان محترم این انتظار را داریم تا با رعایت قانون و مقررات جان خود و دیگران را به مخاطره نیاندازند.

سردار ملکی با اشاره به بازدید 113 هزار و 791 واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس، بیان داشت: طی این بازدید ها با 52 هزار و 330 واحد صنفی متخلف برخورد لازم صورت پذیرفته و یک هزار و 216 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

وی با اذعان به اینکه مجموع تماس شهروندان با دفاتر نظارت همگانی پلیس 15 هزار و 477 فقره بوده است، افزود: وقوع جرایم سایبری در استان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 114درصد افزایش داشته که 96 درصد جرائم توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش 119 درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی، خاطرنشان کرد: تعداد تماس های عملیاتی 103 هزار و 205 فقره تماس بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش تماس داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه