English

کیفیت هوای تهران در ۳ شهریور ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 77 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 3 شهریور 98 سالم است

 به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه 3 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 69 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 77 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده روند افزایشی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات صبحگاه یکشنبه (3 شهریور) می باشد که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی از روز می باشد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: همچنین با افزایش تابش نور خورشید در طول روز به همراه در دسترس بودن سایر عوامل برای انجام واکنش های فتوشیمیایی، شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن مهیا شده و احتمال می رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده مذکور طی بعدازظهر روز جاری (بین ساعات 14 الی 18) نسبت به روز شنبه مشاهده گردد.

وی بیان کرد: از اینرو با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات روز یکشنبه، انتظار می رود طی برخی اوقات وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار گیرد، هرچند رشد ناپایداری روزانه و وزش باد در بعضی ساعات در بهبود نسبی کیفیت هوا موثر خواهد بود.

نظری خاطرنشان کرد: به تدریج در اواخر وقت یکشنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و با تداوم این وضعیت جوی تا روز دوشنبه، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها در صبحگاه چهارمین روز از شهریور ماه 98 دور از انتظار نخواهد بود. با کاهش جزئی دما تا روز آینده شرایط برای تولید آلاینده ازن محدود شده و انتظار می رود کاهش نسبی در غلظت آلاینده مذکور نسبت به روز یکشنبه مشاهده گردد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس، طی برخی اوقات روز دوشنبه بر غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) افزوده شده که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را در برخی مناطق پایتخت به دنبال خواهد داشت. همچنین در شبانگاه با افزایش حجم ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها در مناطق پرتردد مشاهده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه