English

کیفیت هوای تهران در ۱ شهریور ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 58 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 1 شهریور 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران جمعه 1 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 72در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 58 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف در بیشتر ساعات روز جاری (جمعه، اول شهریور) می باشد و برای برخی اوقات وزش باد انتظار می رود که در کنار کاهش تردد خودروها در بهبود نسبی کیفیت هوا تاثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج در طول روز همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 13 الی 18) افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده شده که کاهش موقتی کیفیت هوا را در برخی مناطق شهر تهران به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه همراه با افزایش حجم ترافیک، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها به ویژه در مناطق پرتردد مهیا خواهد شد. این وضعیت جوی تا روز آینده همچنان ادامه خواهد داشت و همراه با ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز کاری هفته، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه شنبه دور از انتظار نخواهد بود.

نظری اظهار داشت: با تداوم شرایط جوی نسبتا پایدار طی روز شنبه و افزایش جزئی دما به همراه در دسترس بودن سایر عوامل لازم، در ساعات بعدازظهر روند افزایشی در غلظت آلاینده ازن مشاهده شده، به گونه ای که احتمال می رود بیشینه غلظت این آلاینده نسبت به روز جمعه از بزرگی بالاتری برخوردار باشد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: از اینرو با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن) طی برخی ساعات دومین روز از شهریور ماه 98، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت به طور موقت در شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه