English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۳ روز آینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۵ مرداد) در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و سمنان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در 3 روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه ،  مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آینده گفت: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز (۵ مرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و نیمه جنوبی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز (۵ مرداد) در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و سمنان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا و پس فردا (۶ و ۷ مرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، سمنان، تهران ، قزوین، البرز رگبار پراکنده و گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روز سه‌شنبه (۸ مرداد) در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان وبلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرقی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در خراسان شمالی، گلستان، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی اردبیل رگبار پراگنده گاهی رعد وبرق و وزش باد خواهیم داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی هم گرد و خاک خواهد بود، گفت: در همین مدت در ساعات بعدازظهر در جنوب سمنان و جنوب تهران و در استان‌های قم، البرز، قزوین، مرکزی، شمال شرق اصفهان، یزد و خوزستان سرعت باد افزایش می‌یابد و در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

وی تاکید کرد که طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که امشب هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود، گفت: فردا (۶ مرداد) هوای تهران کمی ابری، همراه با وزش باد شدید، در بعدازظهر افزاش ابر و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز درگرمترین زمان به ۳۹ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۹ درجه سانتیگراد برسد.

وظیفه در پایان گفت: پس‌فردا دوشنبه (۷ مرداد) هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای پایتخت در این روز بین ۳۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه