English

کیفیت هوای تهران در ۳۱ تیر ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 68 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 31 تیر 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 31 تیر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 74 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 68 در شرایط سالم  قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (دوشنبه، 31 تیر ماه) بوده که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی از روز می باشد.

نظری افزود: هرچند با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر، برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد شدید (با بزرگی بالاتر از 8 متربرثانیه) انتظار می رود که در برخی اوقات احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: همچنین با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر گازهای مورد نیاز برای شکل گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) افزایش موقتی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده خواهد شد. بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) در بعضی ساعات آخرین روز از تیر ماه 98، وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

نظری اظهار داشت: به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی دوشنبه و تداوم آن تا روز بعد، در برخی ساعات صبحگاه نخستین روز از مرداد 98 شرایط برای افزایش موقتی آلاینده ها فراهم خواهد شد. هرچند همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی تا بعدازظهر، برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد انتظار می رود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در برخی ساعات روز سه شنبه افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) مشاهده خواهد شد که به تبع آن کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) در برخی مناطق پایتخت را به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی