English

کیفیت هوای تهران در ۳۰ تیر ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 89 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 30 تیر 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه 30تیر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 79 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 89 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (یکشنبه، 30 تیر) بوده که عمدتا ناشی از ازدیاد تردد خودروها می باشد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد موثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) انتظار می رود که در برخی اوقات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. رفته رفته همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای انجام واکنش های فتوشیمیایی، افزایش موقتی در غلظت آلاینده ازن طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: بر این اساس، با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق) در برخی ساعات سی امین روز از تابستان 98، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به طور موقت در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

وی ادامه داد: به تدریج تا صبحگاه روز دوشنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها مهیا خواهد شد.

نظری اظهار داشت: هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، برای برخی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می رود در برخی ساعات بعدازظهر آخرین روز از تیر ماه 98 (بین ساعات 13 الی 18)، بر غلظت آلاینده ازن (نسبت به روز جاری) افزایش نسبی مشاهده گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه